Etappe 21: Regenbuien en geen lunch (84,2 km) - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 21: Regenbuien en geen lunch (84,2 km) - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 21: Regenbuien en geen lunch (84,2 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

19 Mei 2013 | Frankrijk, Marciac

Afgelopen nacht heeft het flink geregend, Jan werd af en toe wakker van de enorme waterval op onze zolderramen. Na de rit van gisteren zijn we erg vroeg gaan slapen en zelfs Jan die meestal al erg vroeg wakker is, heeft flink doorgeslapen. Na een uitgebreid ontbijt, hebben we onze fietsen gepakt en zijn vertrokken voor een etappe met een gelijkwaardig profiel als gisteren.

De wind is behoorlijk in kracht afgenomen, maar moesten al snel schuilen voor een pittige regenbui. Dit ritueel werd vandaag vele malen herhaald, tot 20 minuten per keer hebben we gescholen tussen bomen, bushokjes en andere plekken die op dat moment voorhanden waren.

Verder waren we aardig de datum kwijt, alle winkeltjes waren dicht. Geen brood, geen cola, geen kaas... Het was immers Pinksteren. Jan heeft het laatste fruit dat wij nog bij ons hadden genomen en Remco vond het wel goed om een taaie koek als maagvulling mee te dragen.

Onverhoopt vloog ook de ketting van Remco's fiets eraf. Deze lag er snel weer op met de gebruikelijke vieze handen. Remco constateert dat het schakelen of het eraf vallen van de ketting, wat al dagen speelt, een letterlijk en figuurlijk zwakke schakel is van de fietsen.

Veel tijd om de plaatsen te bekijken hadden we niet door het vele schuilen en de lust om eten tot ons te nemen dan wel het vinden van een geopende winkel. Uiteindelijk hebben we wel ons doel behaald: Marciac. Een erg eenvoudig hotelletje aan het plein, waar wij snel een middagmaal (het was al half vijf) aan de andere kant van hetzelfde plein hebben genomen.

Al snel daarna beloonden we ons met een overheerlijk biertje in de zon, die zich intussen flink van haar goede kant laat zien. 's Avonds werden de magen weer tot normaal niveau gevuld en nemen wij onze rust om morgen Lourdes te kunnen bereiken.

• 19 Mei 2013 - 19:32

Lia En Eddie:

Remco handschoenen voor de ketting gebruiken.( ik heb ze Jan meegegeven)
    Morgen een kaarsje van ons op 2e pinksterdag in Lourdes,
    Ik hoop dat de regen minder wordt, en jullie kunnen genieten van de ZON.
    Hier vandaag zon en morgen regen, dus bij jullie omgedraaid.
    veel sterkte in de strijd.
    Lia en Eddie

• 19 Mei 2013 - 19:58

Marty:

Hallo mannen,

Ook profs hebben wel eens last van een hongerklop,maar Remco voor jou zal die dubbel gevoeld hebben,want die maag van jou is wat groter dan die van Jan.
    Gelukkig is hij weer goed gevuld na twee maaltijden achterelkaar kan je er weer tegen.
    Morgen zijn jullie al in Lourdes,daar zit het water in beeldjes,dus jullie blijven dan droog.
    Ook op jullie site hebben jullie een mijlpaal doorbroken 1000 gelezen.
    Nu mannen veel rijplezier en dikke kus.

• 19 Mei 2013 - 20:23

Dennis & Natasja:

Klinkt vandaag weer als een echte pelgrimsdag. Geen eten, heerlijk buitje regen. Des te groter is het genoegen als je dan eindelijk wat kunt gaan eten en een verdiend sappie kan worden gedronken.

Op Pinksteren aankomen in Lourdes: beter hadden jullie niet kunnen plannen. Mooie route over Tarbes. Juliie liggen mooi op schema evenals de lokale FC. Door naar de finale om Europees voetbal. @Remco: ik houd je donderdag weer op de hoogte van de ontwikkelingen tegen Twente.

Succes en goede aankomst morgen in Lourdes.

• 20 Mei 2013 - 14:00

Ria:

Hoi mannen als jullie in Lourdes willen
    jullie dan een kaarsje voor mij laten branden.
    Dit niet alleen voor mij maar ook voor de twee jongetjes die gevonden zijn .
    En zo zie je maar ook Ria kan serieus zijn.

• 20 Mei 2013 - 18:53

Martin & Margot:

Hoi RemJan,
    gaat lekker zo. Bijna bij het laatste land in zicht. In Lourdes ff wat water op de spieren (heeft bij mij ook niets geholpen) en nog beter is het koele water te drinken. Helpt zeker voor de dorst.
    Jullie hebben de kilometers weer flink te pakken dus we halen jullie nu zeker niet meer in. Het weer gaat beter worden komende week dan is schuilen niet meer nodig en gaan de dagafstanden natuurlijk toenemen.

• 22 Mei 2013 - 00:30

Lucien Geutjes:

Ha remmelos en Don Juan ,jullie zijn heel goed bezig, die kettingverhalen ken ik, deels kan ook vermoeidheid zijn en dan foutief schakelen ,dat had ik ook wel eens
    Het weer is afzien he, maar het zou toch wel eens beter worden, spanje is in aantocht en de pyreneen, wouw te gek, Plezier in Lourdes en succes met de vele klimmen in de mooie pyreneen