Rustdag: Rolstoelen, zusters en paraplu's - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Rustdag: Rolstoelen, zusters en paraplu's - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Rustdag: Rolstoelen, zusters en paraplu's

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

21 Mei 2013 | Frankrijk, Lourdes

Met goede moed stonden we op en namen ons ontbijt. Teruglopend via de trap omhoog naar onze kamer, voelden we pas goed onze bovenbenen. De fietsen hadden alweer een drup olie op de ketting gekregen, nu kunnen wij wel een drup gebruiken.

Ondanks dat het seizoen hier nog niet begonnen is, krioelt het van de zusters en van de rolstoelen (sommige voorzien met de nodige accu's en batterijen). Op een of andere manier komen volharding (alles aangrijpen om toch beter te worden) en wanhoop (het realiseren dat men niet meer beter kan worden) erg dicht bij elkaar.

We hebben bijna alle trekpleisters bezocht: van de Sanctuaires tot aan het kasteel, van kruisweg tot kroeg. Ook heeft Jan de nodige kaarsen aangestoken onder toezicht van de brandweer (vanwege de vele aanvragen die wij voor en tijdens de reis hebben ontvangen).

In de middag werden de tellingen van zusters en rolstoelen gestaakt, het begon weer eens te regenen en de straten werden bezaaid met paraplu's. Het weer mag nu echt wat beter worden, zelfs het Franse nieuws in krant en op TV klagen er dagelijks over.

Morgen maken wij onze laatste volwaardige Franse etappe en zullen dan over de bergen het Iberisch schiereiland gaan bestormen. Eerst nog een goede avondmaal en een 'slaapmuts'...

• 21 Mei 2013 - 17:45

Marty:

Hallo Pelgrimmers,

Lourdes de stad voor de pelgrims en zieke, dus jullie voelde je er wel thuis denk ik.
    Door het water gelopen?Goed voor de benen en spieren en klachten van het fietsen.
    Bedankt voor het aansteken van de kaarsjes Jan,heb je er ook een opgestoken voor mooier weer.
    Remco jij heb vast al de kroegen bekeken en Jan de kerken of neem Jan wat van jou over,want na drieënhalve week samen is mij invloed wel verdwenen.
    Ook in Nederland is het huilen met de pet op het blijft het ook maar regenen en koud,zit met dik vest aan.
    Morgen weer op de fiets en jullie gaan dan het echte werk doen.
    Veel rijplezier en hopelijk mooi weer.
    Veel liefs en dikke kus.

• 21 Mei 2013 - 18:41

Dennis & Natasja:

Lekker zo´n dagje tussendoor, waarin even de fietsen op stal blijven en jullie wat kunnen sightseeën. De beentjes verdienen de nodige rust voor de bergjes die op jullie wachten.

Succes morgen. Op naar Espana!

• 21 Mei 2013 - 19:52

Lia En Eddie:

Hallo Bedevaart gangers,

Na alle leed vandaag gezien te hebben, morgen dankbaar op de fiets.
    Dat jullie dat samen MOGEN doen.
    De accu, batterijen op geladen , de kaarsjes opbrand achtergelaten;
    Vol goede moed met het thuisfront in jullie kielzog ( voor de nodige ruggesteun) op voor de laatste France etape.
    Sterkte tot in Spanje
    Bueno y seguro viaje,
    Lia y Eddie

• 21 Mei 2013 - 21:33

Ruud En Ria:

Het echte werk gaat beginnen maar met het heilige water wat jullie vandaag gezien en gevoelt hebben moet het zeker lukken.
    Wij hopen voor goed weer en een veilige berg etappe.
    Wat zijn we trots op jullie fietspetje af heren.

• 21 Mei 2013 - 23:44

Jaap & Ria:

Beste Jan en Remco,

Wij zijn echt trots op de prestatie die jullie nu al geleverd hebben. Gewoon volhouden weer of geen weer, echte doorzetters. Maar beste mensen ook de prestatie van Marty is niet gering. Het is toch niet niets zo voor het eerst zonder haar eigen Janneman. Jan, geen zorgen zij slaat zich er goed door heen.
    Wel mannen wij hopen dat het weer zich in Spanje van een betere kant laat zien, zodat jullie optimaal kunnen genieten van het mooie Spaanse landschap.
    De groetjes van Jaap & Ria vanuit een koud en nat Nieuwegein.

• 22 Mei 2013 - 00:42

Lucien Geutjes:

pas op dat je niet zelf een slaapmuts wordt van al die slaapmutsen
    succes met je bestorming