Etappe 23: Herfst!!! (68,2 km) - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 23: Herfst!!! (68,2 km) - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 23: Herfst!!! (68,2 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

22 Mei 2013 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Sinds gisteren regent het continue door: tijdens het opstaan, aankleden, ontbijten, fietsen inpakken... We hadden al op dit weer geanticipeerd en de nodige regenkleding aangetrokken. Het waait, het regent flink, de temperaturen liggen rond een graad of 10; echt herfstweer!

In Nay maakte we onze eerste stop om bij te komen van koffie en warme chocolademelk. We wilden deze plaats bekijken, de regen heeft ons echter ontmoedigd. We namen ook een stokbrood met lokale ham en wilden enkel doorrijden, zodat we de regen konden verlaten.

Het blijft guur, het is dat er nog groene bladeren aan de boom hangen, anders was dit typisch Hollands herfstweer. Jan krijgt opnieuw last van koude handen en we moeten daardoor af en toe stoppen in bushokjes, zodat hij weer vat krijgt op zijn versnellingen en remmen. Remco had voor de verandering opnieuw ruzie met zijn ketting, die er weer naast lag.

Deze dag willen we snel overslaan. Enkel kilometers maken en zo snel mogelijk een warme douche nemen in een hotel. De toeristeninformatie in Oloron verwees ons naar een hotel, die al compleet was volgeboekt. We werden doorverwezen naar een ander hotel en hebben ons daar kunnen opfrissen.

Het is een hotel met een squashruimte voor de lokale bevolking. Daar hebben wij naast een warme douche ook ons innerlijk opgewarmd met een heerlijke Armagnac. 's Avonds nemen we een maaltijd in het hotel, want het regent buiten nog steeds.

De weersvoorspellingen in de lokale kranten geven aan dat het morgen mogelijk moet zijn om over de Pyreneeën te gaan zonder sneeuwval. De dagen daarna komt de sneeuwgrens snel naar beneden. Het weer zal een heel klein beetje beter zijn dan vandaag, het blijft echter weer afwachten. Een ding is zeker: dit herfstachtige weer, daar zijn we helemaal klaar mee!

• 22 Mei 2013 - 17:58

Marty:

Dappere mannen,

Het zit jullie niet mee, hier was het vandaag toevallig droog en veel wind,dus ook herfst.
    Jan ik ben wel blij dat ik die koude handen niet voel ook al mis ik ze.
    Morgen de pyreneeën over en ik hoop echt dat het droog blijf en doen jullie verzichtig met het afdalen ik wil jullie wel heel thuis.
    Nu op naar Spanje,dan begint de echte Camino.
    Veel rijplezier ook al hadden jullie dit niet vandaag,maar het zal wel een keer droog worden.
    Veel liefs en dikke kus.

• 22 Mei 2013 - 20:06

Dennis & Natasja:

Jongers, vet balen van het kloteweer en het afzien vandaag, maar gelukkig is dat weer achter de rug. Straks terugkijkend op jullie prestatie maakt zo´n dag als vandaag de voldoening in Santiago alleen maar groter. Ik vind het top van jullie!

Morgen lekker die heuveltjes opknallen. Probeer vooral te genieten van de rit. Het wordt vast prachtig.

• 22 Mei 2013 - 21:00

Lia En Eddie:

jammer van het weer.
    De GIRO in Italieën was ook een en al regen en veel SNEEUW boven over de passen.
    Maar ik hoop de jullie dat morgen voor zijn.
    Al hoewel ik hier op de weer kaarten alleen maar wolken boven de pyreneeën zie.
    Maar over de bergen nschijnt de zon.
    Veel sterkte gewenst

• 22 Mei 2013 - 21:31

Ruud En Ria:

Met al die kou kun je beter een heupflesje met een goddelijk goedje, wat als je het drinkt de warmte door je lijf voeld gaan .Heren dit verdienen jullie.Wij hopen dat de sneeuw even weg blijft en een hele goede rit morgen.

• 22 Mei 2013 - 23:11

Lucien:

Ha mannen wat een weer brr wij hadden destijds nog wat afwisseling. Zit net foto's te bekijken van oloron saint mairie mooi weer pracht tocht met zicht op Pyreneeën doch veranderde de overtocht op de Pyreneeën ook het weer in herfst en waren we de sneeuwval net voor net als jullie , geniet in jp de port en aanvaart dan de overtocht naar Spanje rocconvalles , sterkte het wordt beter op naar de san miquel

• 22 Mei 2013 - 23:20

Lucien:

Ps morgen beklimming col de osquich met 7 9% klim wel heel mooi boven restaurant , sterkte

• 23 Mei 2013 - 12:52

Nico En Joke:

Jonge jonge met dit weer is het een echte pelgrimstocht. Hopen dat het in spanje beter wordt. Hier is het ook nogsteeds herfst 10 graden de kachel is nog steeds awij genieten elke dag van jullie verslag en volgen het op de voet. Remco ik hoorde van je moeder dat jij het schrijft geweldig.
    Jongens zet hem op en sterkte we zullen duimen dat de sneeuw weg blijft.

Groetjes, Nico en Joke