Etappe 27: Eindelijk de zomer begonnen? (78,0 km) - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 27: Eindelijk de zomer begonnen? (78,0 km) - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 27: Eindelijk de zomer begonnen? (78,0 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

26 Mei 2013 | Spanje, Estella

Een eenvoudig ontbijt maakte een begin van onze nieuwe fietsdag. De spullen werden ingepakt en naar beneden gedragen. De fietsen werden uit de garage gehaald en de tassen aan de fiets gehangen. Jan kwam een beetje moeilijk op gang en nadat zijn dieseltje warm werd, reed hij ook gemoedelijk door.

Wat is er aan de hand? Geen wegblokkades, geen stevige tegenwind, geen regen, geen kou, geen andere vormen van weerstand en tegenslagen? Nee, alle wegen waren bereikbaar, de wind waaide zachtjes, een strakblauwe lucht waar de zon regeerde, we voelden ons goed! En dat bleef het de hele dag.

In Artaiz hebben we snel een kerkje bezocht en reden door naar Eneriz. Daar hebben we een overheerlijke warm broodje met lokale ham met een bak koffie genomen. In het dorp waren kleine festiviteiten: een springkussen voor de kinderen, een aantal oldtimers waren te zien en een eenmotorig propellervliegtuigje maakte vele rondjes boven het dorp.

Even verderop bezochten wij Ermita de Eunate, een arcade met 35 boogjes die de achthoekige kapel uit de 12e eeuw omgeeft. Een eerste stempel van de dag maakte dit bezoekje compleet. Daarna reden we door naar Puente de Reina. Ook daar bezochten we de kerken en scoorden een tweede stempel.

We reden door naar ons einddoel van vandaag: Estella. Daar zochten we ons hotelletje aan de rand van dit dorpje. We fristen ons op en liepen helemaal naar de andere kant van dit plaatsje voor een derde stempel. We bezochten op ons gemak de grootste toeristische trekpleisters en beloonden ons met een heerlijk verdiend alcoholisch sapje.

Onderweg kwamen we opnieuw onze vrienden uit het Belgische Orval tegen, samen met een derde fietser die ook heeft gehordefietst. 's Avonds om half negen (de Spanjaarden eten nog later dan de Fransen) namen we een warme maaltijd met een rode vruchtensap die hard kan aankomen.

Al met al is dit een heel relaxte fietsdag voor ons geweest. Nog een stuk of tien van deze dagen erbij en we hebben ons doel gehaald: Santiago de Compostela. We gaan nog even nagenieten wat ons vandaag zomaar is overkomen...

• 26 Mei 2013 - 18:56

Marty:

Hallo mannen,

Eindelijk mooi weer,jullie verdienen het nu ook wel,het wordt nu echt genieten.
    Hier waaid de wind nog stevig en is het nog fris.
    Stuur hier ook wat mooi weer heen,want wij verlangen ook naar de zomer.
    Korte broeken en veel insmeren en de rest gaat nu vanzelf.
    Veel rijplezier en veel liefs en dikke kus.

• 26 Mei 2013 - 19:40

Dennis & Natasja:

Hèhè, eindelijk een dagje fietsen zoals die behoort te zijn. En ook de alcoholische versnaperingen zijn weer terug van de partij: die miste ik al. Ongetwijfeld zijn ze wel genuttigd.

Mooie afstand weer vandaag, jullie gaan als de brandweer richting het westen. Genieten geblazen nu het weer de komende dagen goed blijft.

@Rem: uuuuuuuuuu-ropa! Zet 18 en 25 juli maar alvast in de agenda. Misschien kunnen we samen naar de uitwedstrijd, afhankelijk van wat er uit de hoge hoed komt.

Vanaf morgen volgen we jullie verder vanuit het zonnige Bulgarije.

• 26 Mei 2013 - 19:42

Ruud En Ria:

Remco gefeliciteerd met je club .utreg gaat Europees.
    Wij hopen dat het weer zo blijf .

• 27 Mei 2013 - 18:14

Martin & Margot:

Hoi Jongens, jullie gaan lekker zo. Ben blij dat het eindelijk wat zonnig is. Goed eten Jan hoor, anders ga je gisten met al die wijn. Nog effe volhouden en jullie kunnen je in de oceaan storten. Verheug me al op de foto's.