Proloog - Opnieuw op pelgrimstocht (7,0 km) - Reisverslag uit Jutphaas, Nederland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Proloog - Opnieuw op pelgrimstocht (7,0 km) - Reisverslag uit Jutphaas, Nederland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Proloog - Opnieuw op pelgrimstocht (7,0 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

17 April 2016 | Nederland, Jutphaas

Drie jaar geleden vertrokken Jan en Remco op pelgrimstocht naar Santiago de Compostella, een zware tocht, een natte tocht, een uitputtende tocht,... En tóch kijken wij samen graag terug naar die 6 weken, een schitterend dik fotoboek, mooie herinneringen, prachtige verhalen,...

Nu, vandaag, 17 april 2016, gaan Jan en Remco opnieuw met de fiets op avontuur. Dit keer is Rome de bestemming, maandag de 25e gaat het echt beginnen! Wordt het weer bar en boos? Valpartijen, ziekte, vrieskou, slagregens? Uiteraard hopen we van niet, gelukkig zijn we nu wat meer doorgewinterd als pelgrimbroeders.

Op de eerste etappedag is de Domkerk 's ochtends gesloten, dus besloten we vandaag (net als toen) een proloog te rijden en een stempel te halen op onze startpunt om uiteindelijk te finishen bij de finishlijn van de oude wielerronde van Nieuwegein voor de kerk van Jutphaas.

Het is een frisse dag met af en toe een verdwaalde pittige bui. Deze buitjes vallen vandaag de hele dag om ons heen naar beneden, het weer is nu al beter! Jan komt Remco ophalen en rijden samen naar de Domtoren. Voordat we gaan beginnen met de eerste kilometers, willen we eerst de eerste (eigenlijk tweede, want op onze kaarten staat ook een stempel van de organisatie voor Pelgrimswegen) stempel bemachtigen in de Domkerk. We moesten even wachten, want de zondagsmis was nog niet afgelopen.

Tijdens het wachten bekeken we een goudgespoten replica van een Hondekop; de trein moet aandacht vragen voor de Nationale museumweek die begonnen is. Na de mis had Remco snel de stempels voor onze kaarten verzameld, terwijl Jan de eerste foto's heeft gemaakt.

Het is zover! De tellers van onze GPSsen worden op 0 gezet. En daar gaan we... totdat we na zo'n 400 meter weer stopten bij de St. Catharinakathedraal op de Lange Nieuwstraat. Een stempeltje misschien? Nee, er was niemand, behalve een zwerver die bezig was een shag te draaien. Uiteindelijk na 7 kilometer komen we bij de streep aan.

De komende dagen zullen we onze tassen inpakken, de fietsen zijn al geprepareerd voor weer een paar 1000 kilometer en vooral de grote zin om nogmaals een grote reis te maken! Eerst een beetje inspiratie opdoen naar het kijken van de Amstel Goldrace.

• 17 April 2016 - 15:14

Dennis Froon:

Succes mannen. Maak er een mooie tocht van!

• 17 April 2016 - 15:28

Martin & Margot:

een tocht van 7 km en dan 7 dagen rust??
    Op naar de 25e, we zijn er bij.
    Succes

• 17 April 2016 - 17:58

Marty:

Hallo mannen,
    De eerste ritje zit erop.
    Nu kon ik nog voor de koffie zorgen.
    Maak er iets moois van.
    Groetjes van Marty.

• 19 April 2016 - 15:46

Ruud En Ria:

Hopelijk goed weer. Wij blijven jullie met plezier volgen.
    Remco ik hoop dat je start met een kater dan heeft je kluppie gewonnen.

• 21 April 2016 - 21:32

Tineke:

Wij hopen dat jullie een onvergetelijke tocht krijgen.
    Veel plezier en we lezen met veel plezier jullie ervaringen van de dag.

Lieve groet uit Ulft

• 25 April 2016 - 16:14

Martin En Margot:

Jan en Remco op weg geholpen richting Rome.
    Mee gefietst tot aan de pont bij Elst. Boven verwachting droog weer, windje in de rug, géén materiaalpech. Als de rest van de fietskilometers net zo gaan ziet het er rooskleurig uit mannen. Zet 'm op en tot spoedig.