Dag 4 - Van de Roer naar de Rijn (100,7 km) - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 4 - Van de Roer naar de Rijn (100,7 km) - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Van de Roer naar de Rijn (100,7 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

28 April 2016 | Duitsland, Remagen

Vanochtend vertrokken wij na een goed ontbijt en een fijn gevoel al vroeg van het hotelletje weg, niet alleen omdat onze magen goed gevuld waren maar ook omdat de zon volop scheen met af en toe een schaapjeswolkje.

Nadat we de route weer hadden opgepakt langs de Roer, bleek ook nog eens dat er een heerlijk lentebriesje haar steentje bijdroeg om de vaart te versnellen. Een en al rust op het half verharde fietspad langs het water met af en toe een verdwaalde wandelaar met hond.

Bij Niederau verlieten we het riviertje en dronken een kop koffie bij een tankstation. Verderop in hetzelfde plaatsje bekeken we even Schloß Burgau en kregen daarna de eerste echte kuitenbijter voorgeschoteld: een paar honderd meter met 9% stijgingspercentage. Die voelden we!

We reden vervolgens door koolzaadvelden, kleine dorpjes, langs hoge silo's, over verlaten spoorwegovergangen en door bossen. De bewolking nam stukje bij beetje toe, maar de zon gaf zeker niet op. Toen Jan een foto wilde maken van Remco bij de stadspoort van Zülpich, kregen we zowaar een hagelbui die nog geen minuut duurde.

Vlak voor Euskirchen kwamen we een verdwaald viaduct tegen. Je kon er onderdoor rijden, maar bovenlangs was niet mogelijk. Geen weg of iets dergelijks, enkel een stuk beton midden in het weiland. Ook hier bleek de route iets aangepast vergeleken met zes jaar terug: Remco miste de kroeg met het beroemde drieslokkenbierglas.

Gestaag ging de tocht verder door bossen en we kregen nog enkele pittige klimmetjes voor de boeg: opwarmertjes voor de Alpen. Ook kwamen we twee andere fietsers tegen die onderweg naar Rome waren en een Duitser die onderweg was naar Tsjechië.

Het laatste stukje van onze etappe konden we onze beenspieren laten ontspannen: een lange afdaling naar het Rijndal. Na een hele mooie dag werden we voor enkele kilometers langs de Rijn getrakteerd op een regenbuitje. In Remagen werd het weer droog en hebben daar een plek gevonden om te slapen.

Wij nemen vandaag een extra pilsje: we hebben vandaag meer dan 100 kilometer gereden!

• 28 April 2016 - 17:41

Wil:

Hoi Remco en Jan, jullie hebben dat extra pilsje zeker verdient. Zet hem op en goed reis verder.

Groetjes,

Wil

• 28 April 2016 - 18:38

Ria En Ruud:

Petje af heren weer 100 kilometer dichter bij Rome.☺

• 28 April 2016 - 18:55

Margot & Martin:

Geweldig dat jullie zo'n mooie afstand hebben gereden en dat nog wel met colletjes.
    Lekker genieten van het diner, asperges?, en een lekker biertje. Slaap lekker en voor morgen weer veel succes.♥

• 28 April 2016 - 19:18

Marty:

Hallo mannen,

De eerste berg zit erop en ook lekker een lange afdaling,dat maakt kilometers.
    Gelukkig is het weer ook wat beter aan het worden.
    Na iedere 100 kilometer hebben jullie wel een pul bier verdient.
    Zelfs Jan had het warm op de klim vertelde hij,dus dat gaat goed.
    Nu mannen weer een dikke knuffel en welterusten.
    Groetjes Marty.

• 28 April 2016 - 19:56

Ferry:

Knap gedaan heren 100 km op een dag. De kilo's zullen er wel af vliegen Remco !! Het weer wordt ook elke dag beter, dus geniet ervan.

• 28 April 2016 - 22:31

Dennis Froon:

Na een goed bord soldatenhaver trokken onze krijgers weg uit Juliacum richting de rijksgrenzen van het Romeinse Rijk. De noordelijke Limes werd deze dagen gevormd door de Rijn. De zuidelijke oever van de rivier, vol met houten wachttorens, beschermde de Romeinen tegen invallen van de Germanen, de Noormannen en ander gespuis. Remus en Janus kwamen vandaag nog een inmiddels versteende wachttoren tegen, die leek op een object dat we tegenwoordig een viaduct zouden noemen.

De ijzeren rossen voerden Remus en Janus vandaag over de eerste glooiingen van onze aardkorst richting de Romeinse burcht van Remagionum. De Heilige Sint-Petrus-en-Pauluskerk in het tegenwoordige Remagen is gebouwd op de restanten van deze burcht.

Een mooie centurion aan kilometers heren. Goed gedaan! Veel succes en plezier voor de dag van morgen en genieten geblazen met wat het avontuur jullie morgen weer brengt.

Groetjes, Dennis.

• 04 Mei 2016 - 10:12

Lucien:

Hoi rem en jan ben weer begonnen te lezen in jullie fietsavonturen. Komen net terug van Ameland en zonnetje naar jullie toegestuurd. Benieuwd of remco de kroeg vond van 3 schloekenglas maar nee helaas . Top prestatie die 100 km hij fietst al beter dan 6 jaar terug lijkt wel. Ik hou hem straks niet meer bij haha . Nee ik geniet ook mee met de verhalen , ik heb die tocht ook gereden met remco en weet hoe inspannend maar zo mooi het is al die ervaringen super. Geniet lekker van jullie pilsje succes en veel fietsplezier