Dag 20 - (Po)lderlandschap (83,0 km) - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 20 - (Po)lderlandschap (83,0 km) - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 20 - (Po)lderlandschap (83,0 km)

Door: Jan Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

14 Mei 2016 | Italië, Badia Polesine

Vanochtend na een redelijke maar lange nacht ( 11 uur ) goed opgestaan. Helaas had Remco wat last van zijn keel.
De temperatuur liep al tegen de 20 graden.
Gelukkig bleek het licht bewolkt, wat de temperatuur wat dempte.
Het landschap leek op een polder landschap.
Akkers met afwisselend appel- en druivengaarden.
Zelfs slootjes met hier en daar knotwilgen.
Regelmatig zagen we verlaten huizen, helemaal vervallen en overwoekerd.
De natuur neemt gewoon weer terug.
Triest, maar wel schilderachtig.
Rond half elf kochten we in Zévio broodjes en dronken we koffie op het dorpsplein tussen de plaatselijke hangouderen.
Deze sloften aan en af om na hun middagdutje weer terug te keren voor hun volgende bakje.
Hé Giovanni hoe was je middagslaapje?
Gaat wel, alleen Marta was lastig.
Hoe dit afliep vullen jullie zelf maar in.
Af en toe begon de zon door te komen, wat de temperatuur deed oplopen.
Na ongeveer 60km kwamen we aan in Montagnana, een prachtig volledig ommuurd stadje met vier prachtige versterkte poorten.
Helaas de kerk was gesloten en de informatie hield siësta.
Eerst maar wat gedronken.
En zie, rond twee uur stond plotseling de deur open.
Ver voor de siësta om was.
Men sprak zowaar engels en een mooie stempel was gescoord.
Zoals ik zo vaak zeg, alles komt altijd goed.
Nog zo'n twintig te gaan tot ons doel.
In Minotte, een zeer klein dorpje, stond de deur van het kerkje open.
Uiteraard gekeken en in het naastliggende pand waren twee mensen bezig met de voorbereidingen van Pinksteren.
Dit is in Italië een groot feest.
Met wat improvisatie duidelijkheid gemaakt, wat we wilden en weer een mooie stempel en espresso. Heel erg leuk.
Aangekomen in Badia Polésine een simpel hotel geboekt.
Na ons te hebben gedoucht, een plaatselijke ommetje gemaakt en in de Giovanni Batista kerk nogmaals een stempel gescoord.
Morgen richting Ferrara.

• 14 Mei 2016 - 21:41

Marty:

Hallo mannen,

Remco. wat jammer dat je keelpijn heb, je vader zou een kruidenbittertje nemen,of een paar dropjes.
    Jan, leuk dat jij vanavond voor de tweede keer een verhaal opschrijf,je kan er ook wat van.
    Ik weet nu van wie onze jongens dat hebben.
    Vandaag zijn al mijn mannen in Italie,vorige week allemaal in Duitsland.
    Het weer is gelukkig ook weer goed. Hier is het weer herfst.
    Ik hoop dat het met Remco morgen ook weer beter gaat.
    Nu ook weer een dikke knuffel en welterusten. (maak er maar een lange nacht van)
    Kus en veel liefs van Marty.

• 14 Mei 2016 - 21:55

M & M:

Buonasera, signore Remco en Jan,

Lekker chineesje op ? Hopelijk hebben jullie ieder een eigen bed. Maar vetsin is ook goed voor de keelpijn.
    Het is niet te hopen dat het echt een griepje wordt. Laat het morgen maar over zijn met de keelpijn, dat rijmt.
    Haha, beetje teveel grappa op. Maar even serieus: het gaat gestaag door met de kilometers, Rome is al bijna in zicht. En de dorpjes waar jullie doorheen komen lijken mij heel gezellig. Fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn. We hebben je vandaag gemist Jan bij de IJSSELSTEINLOOP, gelukkig was de familie Froon goed vertegenwoordigd. En hebben broer en zus een mooie tijd gelopen. Nou jongens, slaap lekker vannacht en morgen fris weer op. Doei Doei.

• 15 Mei 2016 - 00:19

Dennis Froon:

Mooie etappe vandaag. Jammer van die keelpijn Remus, ik stel een droge witte wijn voor om het boeltje door te smeren. Groeten vanuit Tempio Pausiana op het prachtige Sardinië

• 15 Mei 2016 - 14:04

Ruud En Ria:

Renco wat meer drinken dat helpt de keel smeren.Wat lekker dat het weer wat beter is .
    Weer veilige kilometers heren.