Dag 3 - Langs Maas en Roer (78,0 km) - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 3 - Langs Maas en Roer (78,0 km) - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Langs Maas en Roer (78,0 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

27 April 2016 | Duitsland, Jülich

Vanochtend stonden we op, kleedden ons aan en ontbeten in een andere kamer met uitzicht over een groot plein in het centrum van Blerick. Het plein was afgezet voor de vrijmarkt vanwege Koningsdag. Volgens de uitbaatster van de B&B die zelf al had rondgesnuffeld, was het heel rustig. Het had vannacht hard gewaaid en geregend en zorgde ervoor dat veel bezoekers thuis bleven.

Nadat de fietsen weer de nodige tassen aan de zijkant van de wielen mocht dragen, vertrokken we verder naar het zuiden. Ondanks de afgezette straten waren we snel uit Blerick en volgden de Maas naar Kessel. Het was droog, bewolkt en een enkele tel kwam de zon door. De wind kwam uit het zuidwesten, tegen onze gezichten aan.

Na bijna 20 kilometer staken we het pontje Kessel-Beesel over in de volle zon. Daarna werd het snel bewolkt en dreigde de regen ons op te zoeken. Ook hier is de route ten opzichte van zes jaar terug iets veranderd.

We reden vervolgens door Nationaal Park De Meinweg, een mooie rustige bospad. Na het park namen we in Herkenbosch een kopje koffie in een tankstation. Een meisje (een echte opmaakpop) die daar werkte geloofde niet dat we naar Rome gingen.

Bij Vlodrop gingen we Nederland definitief in deze reis verlaten. Bij de grens liep een gezin met hond en zijn waarschijnlijk ook geïnspireerd om zo'n fietsreis te gaan ondernemen. Zij hebben ons bij een grenspaal vereeuwigd op een foto.

In Effeld hebben we gelunchd: heerlijke asperges met pasta. Een fikse bui trok over tijdens het eten. We reden verder langs de Roer op onverharde paden. Een gitzwarte regenwolk trok in een uitgerekt lint achter ons aan. Door het geslinger van de Roer reden we telkens naar die wolk toe en weer weg.

We hadden wind mee en hebben het droog gehouden tot Jülich, waar wij een hotelletje hebben gevonden. Een voorbijganger vertelde dat deze om 5 uur pas open ging. Gelukkig zag de hoteleigenaar ons en heeft aan ons de laatste kamers aangeboden.

• 27 April 2016 - 17:56

Martin.margot@planet.nl:

Eindelijk, daar is de 1e beloofde droge fietsdag. Gaat lekker zo, een gemiddelde van 80 km per dag. Volhouden, wind in de rug de zon tegemoet.

• 27 April 2016 - 18:36

Tineke & Joop:

Hallo mannen, dag 3 gaat lekker en volgens de weersverwachting krijgen we elke dag een beetje beter weer. Groetjes en slaap lekker.

• 27 April 2016 - 19:11

Ria En Ruud:

Goed gedaan heren en wat fijn voor jullie dat het droog was .
    Neem een lekker pilsje tenslotte is de koning jarig en jullie hebben die DIK verdiend

• 27 April 2016 - 19:33

Dennis Froon:

Nadat de kampementen in Blariacum waren afgebroken, werden de harnassen aangetrokken en rolden Remus en Janus verder zuidwaarts. Met een vlot werd bij het strategische dorp Kessel de Maas overgetrokken. Onverharde bospaden en open velden onder grijze lintwolken leidden onze legionairen verder richting Germania. Langs de uiterwaarden van de Ruhr kwamen de strijders aan bij de fortificatie van Effeldum, alwaar het witte goud werd genuttigd. Uiteindelijk een dag zonder noemenswaardige neerslag eindigde in Juliacum, alwaar de plaatselijke centurion voor het benodigde onderscheid tussen de sterrenhemel en de strobedden zorgde.

Hij gaat weer lekker, de kop is eraf. Wimlex is trots op jullie!

Ciao, Dennis

• 27 April 2016 - 19:46

Natasja :

Goed bezig mannen! Fijn dat het weer wat beter is. Iedere dag wat minder regen, de temperatuur wat omhoog, zou lekker zijn. Morgen weer lekker in de pedalen. Veel plezier! Gr. Natasja

• 27 April 2016 - 20:44

Marty:

Hallo mannen,

Mannen ik heb de eerste foto's van de eerste dag al mooi ingelijst van Martin en Margot gekregen.
    Ik ben blij dat jullie wat beter weer gehad hebben.
    Jan je heb het dan niet meer zo koud dus geen oranjebittertje op deze Koningsdag .
    Dus braadworst met patat in plaats van asperges.
    In Duitsland wordt het grote pullen bier,waar Remco geen probleem mee heeft,maar wel dik verdiend heeft.
    Nu mannen een dikke knuffel en groetjes van mij.