Dag 25 - Een zware tussenetappe (53,5 km) - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 25 - Een zware tussenetappe (53,5 km) - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 25 - Een zware tussenetappe (53,5 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

20 Mei 2016 | Italië, Città di Castello

Na de extra lange rit van gisteren, doen wij het vandaag wat rustiger aan. Het karige ontbijt bevestigde onze stemming om niet teveel energie te verstoken. Al snel verlieten wij de ochtenddrukte van Arezzo en hangen er donkere wolken boven ons hoofd: Houden we het droog?

We moesten zeker tien kilometer rijden voordat wij de route weer konden oppakken. In Chiassa hadden we die gevonden en kregen meteen een pittige klim voor de boeg. Elke dag voelt eenzelfde klim alleen maar zwaarder en zwaarder, fysiek zitten we er aardig doorheen en mentaal komen er nu ook kleine barstjes (het begon te regenen).

Met vele korte rustmomentjes hebben we eindelijk de top van de Válico di Schéggia gehaald en werd het langzaam droog. Toch hielden we onze windjacks en regenjassen aan om geen kou te vatten tijdens de afdaling. Het was oppassen, de wegen in deze streek zien er soms slechter uit dan karrensporen.

Na nog een klimmetje keken we uit over een lange rechte weg in Anghiari, die in het begin met 13% zakte voor zeker een paar honderd meter en kilometers ver doorliep in de vallei. Remco vond dit wel een mooi traject voor een jaarlijkse zeepkistenrace. We namen daar wat drinken en de grote stukken pizza om toch nog wat energie binnen te krijgen. Ook hebben we daar een stempel bij de lokale VVV gescoord.

Daarna sjeesden we door naar Città di Castello om in de middag enkele uurtjes rust te nemen. We bezochten daar enkele kerken, vonden een stempel, dronken een biertje en namen siësta op onze kamer en besloten niet meer op pad te gaan, maar te dineren voor een goede prijs in het hotel.

• 20 Mei 2016 - 18:44

Ferry:

Zo heren, even alle verslagen van deze week gelezen, en respect voor jullie doorzettings vermogen. Nog een paar honderd kilometer en dan hebben jullie je eind bestemming bereikt. Heel veel succes de laatste dagen, en ik ga voor Remco zondag europees voetbal binnen halen in de Galgenwaard.

• 20 Mei 2016 - 19:17

Marty:

Hallo mannen,of moet ik jullie berggeiten noemen.

Ik ben blij dat ik jullie niet ziet afdalen,ik zou er hart problemen van krijgen.
    Jan, je vertelde dat je 1 kilo vandaag was afgevalen en Remco zelfs 2,nu voor Remco is dat niet zo erg,maar voor jou,ik hou geen man meer over.
    Jammer dat het ontbijt wat minder was en Jan daardoor een hongerklop kreeg.
    Koop eerst maar wat eten voor onderweg voor jullie gaan fietsen.
    Jullie hadden weer een pittige dag en ook nog wat regen.
    Morgen wordt het wat beter weer,dus kom op mannen de laatste loodjes.
    Doe voorzichtig en kom allebei weer heel thuis.
    Een extra dikke knuffel en welterusten.
    Kus en veel liefs van Marty.

• 20 Mei 2016 - 20:55

M & M:

Hoi jongens, gaat goed zo. Lekker klimmen en dan lekker chillen. Het is ook vakantie dus ook lekker eten drinken om op gewicht te blijven. Jammer van het weer maar hoop elke dag dat het beter wordt bij jullie. Het is alweer een weekend dat wij zonder Jan moeten fietsen en ik denk dat wij hem ook niet meer bij kunnen houden voorlopig. Jan was al tanig en nu ook nog een bonk spieren. Dumoulin heeft opgegeven maar jullie gaan door als de beste klimgeiten. Groetjes.

• 20 Mei 2016 - 22:10

Ruud En Ria:

Wij kunnen het begrijpen dat je soms even door heen zit ,maar heren wij zijn apen trots op jullie.
    Geniet van de omgeving want het is ook vakantie al liggen wij liever op het strand.
    Veilge kilometers voor morgen ,

• 21 Mei 2016 - 00:32

Joop En Stephanie Van Breugel:

Wat een sterk koppel zijn jullie. Super. Een duwtje in jullie rug van twee fietsers uit Schijndel.

• 21 Mei 2016 - 14:24

Dennis Froon:

Slecht nieuws Remco: als Utreg morgen play-off finale wint, dan is het nog maar de vraag of de 3e voorronde EL wordt bereikt. KNVB geeft FCU geen licentie om volgend seizoen Europees te spelen vanwege een discussie over vergoedingen voor spelers die zijn overgenomen van andere clubs. Maandag praten FCU en de mafkezen van de licentiecommissie verder...

Sterkte voor het laatste stuk. Niet bij de pakken gaan neerzitten, over een week ofzo zijn jullie thuis en dan hebben jullie het mooi geflikt! Prachtige ervaring om samen op terug te kijken. Ik ben trots op jullie!