Dag 27 - Afzien (98,5 km) - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 27 - Afzien (98,5 km) - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 27 - Afzien (98,5 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

22 Mei 2016 | Italië, Otricoli

Vandaag zijn we zonder ontbijt vertrokken. We wilden veel kilometers maken om het laatste stuk in twee dagen af te kunnen leggen naar Rome. Of dit een verstandige keuze is, weten we niet.

We hadden weinig zicht op de omgeving. Het wegdek was enorm slecht enmoesten telkens opletten of er geen diepe kuilen in de weg zitten. Ook de temperaturen schieten als een raket omhoog. Ondanks dat het zondag is, zijn er gelukkig veel barretjes open voor drinken en wat eten.

Het klimmen op een slecht wegdek in de brandende zon is verschrikkelijk zwaar, ook omdat de lengte van de klim langer is dan wij tot nu toe hebben meegemaakt. We hebben enkel vandaag minstens 1000 meter geklommen en hebben die bergjes wel een beetje gehad.

In het dorp Otrícoli vonden we een hotel om te slapen, het restaurant was gesloten vanwege een bruiloft. De enige andere twee restaurantjes gaan pas half 8 open en onze magen zijn het daar helemaal niet mee eens. We zijn blij als we weer terug zijn in Nederland, waar bepaalde zaken en zekerheden ook daadwerkelijk op gerekend kan worden. Pfffff..., nog 1 dag!

• 23 Mei 2016 - 17:51

Marty:

Hallo mannen,

Het was weer afzien vandaag,maar morgen komen jullie in Rome aan.
    Ik miste het verhaal wel gisteren,maar Jan vertelde dat er geen Wifi was.
    Ook het eten was niet geweldig en jullie beginnen de Hollandse pot te missen.
    ( Ik hoop ook dat jullie mij missen)
    Nog even doorzetten morgen en dan zijn jullie in Rome.
    Weer een dikke kus en welterusten.
    Ook een knuffel ven veel liefs van Marty.

Nog even volhouden mannen.
    Weer een dikke knuffel en welterusten.
    Kus en veel liefs van Marty.

• 23 Mei 2016 - 17:55

Martin.margot@planet.nl:

He zwoegers,
    Geweldig gedaan hoor. Lekker afzien hoort er bij. In Nederland is het ook niet alles. Een natje op z'n tijd hebben we hier wel. In 1 dag net zoveel regen als normaal in een dag. Voor je cluppie hoef je ook niet snel naar huis Remco, die hebben het niet gered.
    Nog 70 km en jullie hebben het gehaald. Ff scherp blijven op de fiets, valpartijen zouden met het zicht op Rome niet wenselijk zijn.
    Zet 'm op morgen (nou ja, vandaag natuurlijk, geen wifi) haha.
    Tot schrijfs en zeker heelhuids tot ziens in ons kikkerlandje zonder heuvels.
    M & M

• 23 Mei 2016 - 17:59

Martin.margot@planet.nl:

Bbrrrrrrrrrr, foutje: "in 1 dag net zoveel regen als in een MAAND" natuurlijk.

• 23 Mei 2016 - 19:19

Joop En Stephanie Van Breugel:

Hallo mannen, ook ik heb jullie verslag gemist gisteren. Wat een geklim weer en wat zijn jullie samen een sterk team! Goedgedaan weer. Als ik het zo lees is is fietsen naar Santiago slechts een peuleschil in vergelijking tot Rome! Probeer te genieten van de laatste kilometers....jullie avontuur is zo weer voorbij. Zet em op!! Ciao, Stephanie

• 23 Mei 2016 - 20:11

Dennis Froon:

Onze helden werden nog voor het ochtendgloren wakker van de geur. Wat roken ze toch? Nasmeulend vuur van de haard? Op was de herbergier al platte ronde broden aan het bakken? Janus was die eerste die het goed rook: de stal! Janus rook de stal! Niet alleen letterlijk (de koeien lagen tenslotte nog geen drie meter naast hun strobedden), maar vooral figuurlijk! Met deze geur in de neus wilden de mannen direct zonder ontbijt de ijzeren rossen op voor de één na laatste krijgstocht door de heuvels rondom Rome. Remus telde er een stuk of zeven.

De dag bestond uit afzien: bijna een centurion aan horizontale kilometers, maar ook een hele verticale kilometer legden onze helden af. Eten werd de vreemde bebaarde mannen uit Traijectum in de gepasseerde dorpen en vestigingen niet aangeboden, maar drank was er gelukkig overal in overvloed.

Vandaag tegen de tijd dat de klokken van het Vaticaan drie maal sloegen werden onze mannen als krijgshelden onthaald in het machtige Roma. Het Forum Romanum liep vol met handelaren, marktlieden, politicus, edelen en slaven. Zonder uitzondering werden Janus en Remus toegejuicht en Julius hield zijn duim omhoog. Op het Circus Maximus reden onze mannen nog een rondje op hun ijzeren rossen. Een fenomeen waven werd hier voor het eerst in de geschiedenis tentoongespreid. Moe maar voldaan van de helletocht langs woeste rivieren, aftandse zandwegen, besneeuwde wegen en ondoordringbare bossen vol met gespuis vielen onze helden op een luxe sofa onderaan de Spaanse trappen in een welverdiende slaap. Well done!

Heren, veel plezier morgen met het ophalen van jullie oorkonde in het Vaticaan. Een zwaar avontuur, maar wel eentje waar jullie straks met veel genoegdoening op kunnen terugkijken. Ik ben trots op jullie!
    Goede vlucht terug! Ciao, Dennis.

• 23 Mei 2016 - 20:13

Ruud En Ria:

Wat zijn jullie toch bikkels de laatste loodjes.
    Maar nog een dag en dan Rome die mooie stad geniet daar ook een beetje van.
    Dikke kus voor jullie alle twee