Dag 18 - Een saaie dag (67,7 km) - Reisverslag uit Brentino Belluno, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 18 - Een saaie dag (67,7 km) - Reisverslag uit Brentino Belluno, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Een saaie dag (67,7 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

12 Mei 2016 | Italië, Brentino Belluno

Teruggekomen bij het hotel gisteravond twijfelden of we vandaag wel zullen gaan rijden. Vooral in de nacht regende het pijpenstelen, volgens de buienradar tot 4 millimeter per uur! We zijn in de ochtend maar rustig naar beneden gegaan om te ontbijten, afvragende of we nog wel gaan vertrekken in dit bizarre hondenweer.

Terug op de kamer om onze spullen in te pakken, keken we naar buiten en zagen dat het zowaar droog is geworden. Nu vertelde de buienradar voor deze regio dat het zwaar bewolkt blijft en zo goed als droog. Inpakken, spullen naar beneden, fietsen uit de garage, hotel betalen en rijden maar!

Nog geen twee kilometer later voelden we de eerste druppels en trokken onder een boom onze regenjassen aan. De regen zette gelukkig niet door. Net als vorige dagen reden we op een dijk langs de rivier door het dal. Enkel de fruitbomen van gisteren zijn nu vervangen door druivengaarden.

Het was een saaie dag, enkel kilometers afleggen terwijl de omgeving niet veranderde. Enkel in Rovereto probeerde we een stempel te bemachtigen, maar die was er niet. Snel een Italiaans bakje koffie en een croissant en de saaie rit ging verder.

Rond de klok van half drie stopten we in het gehucht Rivalta in de gemeente Brentino Belluno om een beetje uit te rusten. Morgen maken we een ochtendetappe, zodat we Verona in de middag kunnen bekijken.

• 12 Mei 2016 - 18:45

Martin.margot@planet.nl:

He die Jan en Remco,
    Mooie afstand hoor voor een beetje rustdag en slecht weer. Wij vandaag in de brandende zon met 27 graden en erg veel wind 87 km gefietst. Helemaal op en dan fietsen we vlak en om de dag. Dus zoals jullie iedere dag op de pedalen, een diep buiging (nou ja doe ik morgen, nu een beetje stijf)
    Wat ik wel van jullie leer, een beetje dan, is een koud biertje na afloop en straks een wijntje bij het eten.
    Morgen weer succes met de ochtendetappe, wordt zeker een soort tijdrit. Neem nu alvast van ons een lekker biertje en een wijntje. Rome wacht op julli.
    Tot morgen.
    M & M

• 12 Mei 2016 - 19:17

Marty:

Hallo mannen.

Dit vonden jullie een saaie rit.
    Jullie moeten wel goed opletten.
    Jullie reden eerst langs de appelbomen,wat betekend alleen appelsap,maar nu voorbij de druivenstaken en wat dat betekend weten jullie ondertussen wel.
    Dus geniet hier dan maar van.
    Fijn dat jullie morgen een kleine rit naar Verona maken.
    Jan en Remco, dat is lang geleden dat jullie daar waren.
    Nu weer een dikke knuffel en welterusten.
    Kus en veel liefs van Marty.

• 12 Mei 2016 - 20:39

Ferry:

Klasse heren, morgen richting Verona, waar ik ooit de FC heb gesteund !! Succes met de rest van de route, lees jullie verslag regelmatig, leuk om bij te houden waar jullie zitten.

• 12 Mei 2016 - 22:55

Dennis Froon:

Die nacht liepen de tenten in het kampement over van regenwater. Volgens een lokale Oosterse astronoom zo'n 4 millemeter per uur. Het was een weertje om geen hond doorheen te jagen. Toch stonden onze helden deze ochtend met frisse tegenzin op uit hun hangende tentmatten om zich goed te doen aan natte havermout, natte koffie, soppig brood en stram plakkende kaas.

Met frisse tegenzin leidden onze krijgers hun rosse paarden door het dal, waar de nevels langzaam optrokken, maar de lucht grijs en grauw bleef. In de bovenkamers gingen de gedachten uit naar het machtige Roma, waar een feestgemaal, zon en ranke druiven op ligbedden worden geserveerd door even ranke hofdames. Maar zo ver was 't nog lang niet, het werd een lange saaie dag.

In de nederige nederzetting van Rivalta werd halverwege het tweede en het derde uur van die middag een vervroegd kampement opgezet. Onze helden besloten onder een genot van wat druivensap om bij het krieken van de volgende morgen richting Verona te vertrekken om de trouwerij van Romeo en Julia bij te wonen.

Heren, morgen een ochtendje sprinten en dan in de middag lekker genieten geblazen. Ciao, Dennis en Natasja