Rustdag: Relaxen in Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Rustdag: Relaxen in Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Rustdag: Relaxen in Rocamadour

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

16 Mei 2013 | Frankrijk, Rocamadour

Alhoewel Jan weer vroeg wakker was, hebben we wat langer in bed gelegen. Ook hebben we de tijd genomen om te ontbijten. Daarna zijn we door de hoofdstraat van het dorpje gelopen om vervolgens de Grote Trap met 216 treden te nemen. De echte pelgrim bestijgt de trap op de knieën en klimt zo op naar God, maar daar wagen wij onze broeken niet aan.

We hebben de basiliek Saint-Sauveur, de kapel Notre-Dame en het kasteel met de vestingwerken bezocht. Zowel van veraf als van dichtbij is het dorpje, die tegen de rotswand is geplakt, een plaatje om te zien en heeft een rijke pelgrimshistorie. Ook hebben we het pelgrimsstempel "sportelle" gekregen, wat het insigne van Rocamadour voorstelt.

's Middags hebben we zelf ook eens ondervonden hoe het is om een siësta te houden, tijdens het hoogtepunt van de dag luieren op bed. Remco snapt nu wel dat het heerlijk is, maar ook waarom het in Frankrijk economisch niet al te denderend gaat. Terwijl er busladingen (met vooral ouderen) arriveren, sluiten ze hun winkel.

In de avond nemen we een goede hap verrijkt met uiteraard een heerlijk drankje en zullen morgen vroeg opstaan in de hoop dat we weer flink wat kilometers kunnen maken, aangezien de weersvoorspellingen voor morgen in verhouding met de afgelopen dagen erg gunstig zijn.

• 16 Mei 2013 - 18:56

Lia En Eddie:

Fijn een rustdag gehad,
    Remco je moet echt boete doen, door op de blote knieën de trappen op gaan.
    een fietsbroek is toch kort!!
    Dan maar even afzien in de komende dagen.
    Ik hoop dat het weer een beetje goed blijft.
    Hier is huilen met de pet, heledag regen, en tot de pinksteren dan een beetje beter.
    Morgen weer een goede start voor de tweede helft.
    Sterkte
    Eddie

• 16 Mei 2013 - 21:06

Dennis & Natasja:

Ja man, relax man. Lekkah chilla!

Succes voor morgen!

• 17 Mei 2013 - 11:47

Sandra:

Heej Remco,

Goed bezig hoor, al had ik wel verwacht dat je op je knietjes zou gaan, whahahahaha.

We zien je wel weer fris, fruitig en waarschijnlijk weer wat kilootjes lichter op kantoor verschijnen over een tijdje.

Let goed op je zelf en je oudere medemens!

Dikke knuffel,
    Sandra

• 17 Mei 2013 - 17:11

Lucien:

Ha Mannenbroeders, ook de zwarte madonna gezien in rocomandour?? het blijft een mooie plaats, ook de tocht uit dit dal zal mooi zijn en dan op naar Cahors ook een mooie stad, gelukkig mooi of beter weer voor jullie ,hier alleen maar regen, maar goed het hoort erbij bij pelgrimeren.
    Kerels op naar de volgende uitdaging ,onze fc heeft de eerste Hobbel genomen heerenveen werd ook opnieuw weer in friesland verslagen, zondag wacht de thuisbeurt en dan op naar de finale
    Voor nu Proost
    En Jan hoe rijdt de Santos ??? ps Rem zal volgende week geld storten voor de rekening Santos
    Santee

• 17 Mei 2013 - 21:31

Martin & Margot:

Hé, kom op jongens. Na een rustdag en de nodige alcoholische versnaperingen is het weer eens tijd om een leuke tocht te maken naar het Zuiden, op naar Lourdes. Weersverwachting voor Lourdes, ná de Pinksteren, oplopende temperaturen en een zonnetje. Jullie laten het toch niet gebeuren dat we jullie inhalen (met de auto, haha)