Dag 6 - Over oude spoorwegen (90,1 km) - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 6 - Over oude spoorwegen (90,1 km) - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Over oude spoorwegen (90,1 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

30 April 2016 | Duitsland, Biebesheim

We waren vanochtend bijtijds wakker in ons kleurrijke Chinese slaapkamer, kleedden ons aan en liepen naar het restaurant voor ons ontbijt. De Chinese eigenaresse was in rep en roer, omdat ze ons niet verwacht had. Ze trok alle registers opejn en zorgde voor een uitgebreid ontbijt.

In Bacharach kochten we verder broodjes bij een bakker, voordat we de tocht vervolgden. Het eerste uur van de rit was een kopie van gisteren: zon, tegenwind en uitzicht op vele kastelen aan beide zijden van de Rijn.

Voorbij Bingen gingen we de binnenlanden in door koolzaadvelden, bossen, vele dorpjes die bijna allemaal eindigden op -heim en landbouwweggetjes. Vlak voor Nieder-Olm reden we langs een supermarkt en kochten kaas en cola. Even verderop namen we dit met de vanochtend gekochte broodjes als lunch.

We reden weer verder door landelijke schilderijen en kregen een helling van 10% voor onze kiezen. De benen kraakten, maar we hebben de top gehaald zonder te stoppen of te lopen. Daarna daalden we naar de Rijn over een fietspad, wat vroeger de Amiche-spoorlijn was.

Rond kwart over twee kwamen we bij de pont Nierstein-Kornsand die net vertrokken was naar de overkant. Na de volgende vaart reden we over een dijkje langs kleine radiotelescopen richting ons hotel in Biebesheim, waar wij heerlijk genoten hebben van Paulaner dunkelweissbieren.

• 30 April 2016 - 19:01

Marty:

De bovenbenen voelen jullie nu weer na een flinke klim,maar niet getreurd na boven betekend ook weer naar beneden.
    Hadden jullie gisteren niet tegen die chinees gezegd dat jullie nummer 6 wilden,dan stond het al klaar.
    Nu mannen weer 90 kilometer het gaat goed en ook nog goed weer.
    Vanavond een lekker biertje en eten.
    Mannen een dikke knuffel en veel liefs,
    Groetjes Marty.

• 30 April 2016 - 19:07

Martin.margot@planet.nl:

Gaat lekker zo. Een klimmetje voor de gewenning. Zwitserland komt in zicht op het volgende colletje. Zet 'm op. Succes morgen.

• 30 April 2016 - 19:21

Dennis Froon:

Een vreemde oosterse jonkvrouwe zorgde vanochtend voor het nodige krachtvoer voor onze strijders om Bacharachia ver achter zich te kunnen laten. Caesarea heeft zijn soldaten deze dag Paulaner dunkelweissbier in het vooruitzicht gesteld. Dit soldij moest wel eerst worden verdiend door de ijzeren paarden over een flinke heuvel heen te tillen. Iets wat de komende weken steeds vaker zal moeten gebeuren.

Zonder heimwee trokken de heren vandaag langs alle heimen en vreemde langwerpige voorwerpen gericht op de hemel om hun kruistocht te eindigen in Biebesheimlichtum, een nederzetting in de Germaanse deelstaat Hessensia. Het 6.339 zielen tellende dorp had genoeg dunkelweiss op voorraad om de heren de avond goedgemutst door te laten brengen.

Omnes viae Romam ducunt!

Groeten, Dennis

• 30 April 2016 - 20:23

Ria:

Wat heerlijk dat het droog is.
    Zoals de wijze woorden van mijn zus, dat je als je boven ben ook weer naar beneden gaat wens ik jullie veel afdalingen met goed weer kus

• 01 Mei 2016 - 18:04

Guus:

Jan, je houdt onze gemoederen, zelfs op afstand, bezig. Gedurende de bostraining gisteren ging het over niets anders!! We zijn in gedachten bij jullie en hopen op enkele zomerse weken, niet alleen onder het fietsen, maar ook hier. Sterkte voor jullie beiden en hou je taai. Groeten ook van Tonny.

• 04 Mei 2016 - 10:22

Lucien:

Prachtig om te lezen toch weer iets andere route? Geniet van die donkere paulaner heerlijk die pak ik ook straks in de Achterhoek
    Ik koop voor jou en jan wel een paar als jullie terug zijn , succes mannen
    Ps jan hoe fiets mijn santosje?