Dag 7 - Een tijdrit naar de Neckar (94,1 km) - Reisverslag uit Eberbach, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 7 - Een tijdrit naar de Neckar (94,1 km) - Reisverslag uit Eberbach, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Een tijdrit naar de Neckar (94,1 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

01 Mei 2016 | Duitsland, Eberbach

Gisteravond hebben we in het hotel uitgebreid gegeten en met de Koerdische eigenaar een raki gedronken. Hij is ruim 40 jaar geleden als vluchteling naar Duitsland gekomen. Ook het ontbijt was erg uitgebreid: van stinkkaasjes tot olijven, van gevulde eieren tot een broodje zalm. De magen werden overvol gevuld en namen een banaantje voor onderweg mee.

De zon scheen, de wind volop in de rug en een heerlijk aangenaam temperatuurtje zorgde ervoor dat de ochtend zeer snel verliep met enkel een korte stop in Lorsch. De geurende look in de bossen werden afgewisseld met mest en paardestront in de weilanden en af en toe een stinkende autosnelweg in de buurt. De eerste 60 kilometer werd om 1 uur al gehaald.

In Ladenburg reden we langs een bijeenkomst van Corvettes die daar met andere Amerikaanse benzineslurpers stonden opgesteld, zoals enkele Mustangs en pickup-trucks. In Heidelberg hebben we in de binnenstad een stempel verzameld bij de kerk en genoten van een echte Apfelstrudel met slagroom en ijs.

Na Heidelberg namen we onze bananen en doken het Neckardal in. De kilometers gingen nu minder snel: we hadden nu af en toe wind voor en het parcours werd heuvelachtiger en bestond voornamelijk uit onverharde en zelfs modderachtige paden.

Onze etappe eindigt in het oude badhuis van Eberbach, een mooi gerestaureerd vakwerkhuis, waarvan de stijl ook aan de binnenzijde van de hotelkamers zichtbaar is.

• 01 Mei 2016 - 18:28

Marty:

Hallo mannen

Een ontbijt met stinkkaas en eieren,en dan denken jullie dat je niet stinkt,alleen die oude auto"s en paardenstront.
    Ook is het maar goed dat het Badhuis verbouwd is, anders zaten jullie alleen maar aan het water, terwijl het bier daar zo lekker is.
    Weer een hele mooie dag,Jan vertelde dat hij al aardig bruin aan het worden is.
    Mannen de eerste week zit erop ,jullie doen het geweldig,ga zo door .
    Nu een dikke knuffel en veel liefs van Marty,

• 01 Mei 2016 - 19:00

Martin.margot@planet.nl:

Wederom een mooie afstand en voortreffelijk weer. Gaat lekker Jan en Remco. Bijna op de helft. Succes morgen.

• 01 Mei 2016 - 21:14

Wil:

Hoi Jan en Remco, het tempo zit er lekker in zo. Mooi weer, wind in de rug en de FC pakt drie punten tegen Vitesse. Wat willen jullie nog meer. Nou, misschien dat AZ punten liet liggen, helaas. Goede reis morgen en zet hem op.

• 01 Mei 2016 - 22:45

Dennis Froon:

De herbergier van Biebesheimlichtum was een wijze Midden-Oosterse man. Zijn dieetadviezen voor onze krijgers bestond uit raki, stinkende kazen en met humus gevulde eieren, alsook ranke olijven en vers uit de Neckar gevangen zalmfilet. Later die dag bleek dat de door dit dieet veroorzaakte winderigheid bedoeld was om de geuren van het omliggende boerenleven te camoufleren.

De bruinende zonnestralen en het lichte noordwestenbriesje zorgde voor een goed gemiddelde ochtendsnelheid. Temeer de reden dat Hildesheimica tegen het begin van de middag door onze helden werd bereikt. Haar kerken, waarvan de Dom en de Sankt Michaelis Kirche een goede weerspiegeling geven van de Romantische kunst uit het machtige Romaanse Rijk, werden door onze mannen aangedaan. De heren konden op dat moment niet weten dat het 2 millennia later opgerichte UNESCO betreffende kerken op haar cultuur erfgoedlijst zouden zetten.

In de middag moesten enkele modderige paden door de beginnende glooiingen van het Germaanse Middenland worden bedongen. De tocht eindigde voldaan in de plaats waar de everzwijnen over de stromende Neckar staken: Eberbachia.

Zo, heren, de eerste week zit erop. Jullie hebben al veel gezien en de route wordt richting de Alpen alleen maar mooier. Succes voor morgen!

• 01 Mei 2016 - 22:55

Ria:

Hij gaat goed mannen.Remco ik mis nu al je vrijdag app.ik zal geduldig op je app wachten.
    Kus voor jullie beiden en goed weer voor morgen .

• 02 Mei 2016 - 19:40

Ferry:

Het tempo zit er lekker in, en het weer wordt ook alsmaar beter. De FC gisteren gewonnen, nu AZ zondag nog even met 3-0 oprollen en we spelen toch nog europees Remco. Vilgens mij zitten jullie nu in een gebied wat heel heuvelachtig is, ik kan mij die weg wel herinnren, maar dan met de auto hahaha
    Veel succes met jullie tocht, ik lees de stukjes dagelijks, dus ik hou jullie in de gaten !!!