Etappe 28: Verschrikkelijk weer (20,2 km) - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 28: Verschrikkelijk weer (20,2 km) - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 28: Verschrikkelijk weer (20,2 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

27 Mei 2013 | Spanje, Los Arcos

Het mooie weer van gisteren is volledig verdwenen. Grote hoeveelheden dikke druppels regen terroriseerden het asfalt. We namen ons ontbijt, pakten alles in en hoopten dat de regen op zijn minst wat minder heftig zou worden. Op de fiets kregen we direct een eerste klim te verduren.

We reden langs een klooster, waar gratis wijn uit de muur komt. Achteraf hebben we dit gemist, door de bizarre uiteenstorting van water uit de lucht reden we door. Na 20 kilometer bereikten we Los Arcos om een eerste stempel van de dag op te halen. Jan had zulke koude handen (net zoals een aantal weken geleden) en besloot direct de remmen voor de rest van de dag ingeknepen te houden. Het was niet verantwoord om door te gaan, het zou ten koste gaan van zijn concentratie en het laatste wat we wilden zijn ongelukken.

Een hotel had al rond het middaguur een kamer beschikbaar en zochten om beurten de hete douche om op temperatuur te komen. Eindelijk opgedroogd zagen we het weer ineens opknappen, de frustratie en ergenis van de dag was compleet. Toch heeft zo'n korte etappe goed gedaan: even afstand nemen van de fiets en het idiote koude regenweer eind mei in Spanje.

We hebben zelf onze stempel in de kerk geplaatst en hebben genoten van een terrasje. Een goede complete avondmaal maakte de dag verder goed. De voorspellingen van morgen zijn net zo dramatisch van vandaag, Jan heeft een nieuwe regenjas gekocht die hem hopelijk wat warmer houdt dan de huidige dag, die wij snel willen vergeten.

• 27 Mei 2013 - 22:48

Dennis, Natasja En Marty:

Vanuit een zonovergoten Bulgarije lezen we net jullie verslag van vandaag. Balen van het weer en nog meer balen van het voorbijrijden van de gratis wijn!

Korte etappe, dag om snel te vergeten, morgen weer met nieuwe energie van start. Jullie hebben alle tijd, dus komt allemaal goed.

Veel knuffels vanuit Sunny Beach.

• 28 Mei 2013 - 20:18

Lia En Eddie:

We vreesde het ergste al. toen we het journaal zagen.
    Een dik wolkendek boven de bergen van Noord Spanje.
    Helaas is het een korte dag geweest,
    Maar kop op, er komen er nog meer dagen dit jaar, en je wordt toch niet terug op datum ... verwacht.
    Als je een val maakt is het veel erger. Dus rustig aan en geniet van elkaar.
    Een goede wijn en een diner maakt alles toch weer wat zonniger.
    Hier was het vandaag stralend weer , maar het wordt weer slechter.
    Dan blijft de zon bij jullie.
    Sterkte beide en tot snel