Etappe 4: De noordelijke Ardennen (79,0 km) - Reisverslag uit La Gleize, België van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 4: De noordelijke Ardennen (79,0 km) - Reisverslag uit La Gleize, België van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 4: De noordelijke Ardennen (79,0 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

30 April 2013 | België, La Gleize

Het ochtendritueel wordt duidelijk zichtbaar. Remco pakt voor het ontbijt zijn tassen in en heeft zijn fietskleding al aan voordat er ontbeten wordt. Jan doet eerst zijn casual kleding aan en kleedt pas om na het ontbijt. Doordat het ontbijt (die overigens weer uitgebreid was) pas vanaf half negen beschikbaar was, vertrokken we pas om tien uur.

Vlak voor Aachen kocht Remco nog snel een fietsbroek, omdat de spons door het kapotte stiksel naar buiten kwam. Elf uur stonden we voor de Dom van Aachen om alweer onze vijfde stempel in ontvangst te kunnen nemen. Ook reden we langs de Jacobikerk van Aachen, helaas niet iemand die ons een 'bon camino' kon wensen.

Na het verlaten van Aachen doemde het eerste bergje op van 350 meter. Gisteren vonden we Zuid-Limburg al heel wat, maar daar moeten we nu om lachen! Het echte werk begint met behoorlijke klimpercentages. Op de top passeerden we de Duits-Belgische grens.

We hebben niet veel om ons heen gekeken, we waren druk bezig om in totaal vier pittige klimmen te nemen. De laatste was vlak voor Stoumont met een hoogte van 530 meter. De cijfers zien er tot nu toe als volgt uit:

Afstand vanuit Utrecht: 373,1 km
Hoogste punt: 530 meter
Aantal hoogtemeters: 2636 meter
Steilste klimpercentages: 15%
Aantal rijuren: 23 uur 25 minuten
Maximaal behaalde snelheid: 41,9 km per uur

In het hotel met erg grote kamer hebben we in het restaurant kennis gemaakt met de overbekende 'plat du jour'. Daarnaast mochten we gebruik maken van de wasdroger, zodat al onze fietskleding fris en fruitig gereed is voor de volgende dag... Nu wij nog.

• 30 April 2013 - 20:18

Martin & Margot:

Gaat lekker jongens!!! Géén berg te hoog!!!

• 30 April 2013 - 20:51

Dennis & Natasja:

Alwel, tis ´t land van den fusten en den gistennattekes! Da gaan ons pap en ons broeder zig ganz gut bestieren! Alee, den wielen zen rond, dus trappen mah!

Plezante koers!

• 01 Mei 2013 - 16:15

Lucien Geutjes:

Wat een heerlijk verhalen, en wat mooi dat je alles op de garmin kan bekijken, dat hadden we toen nog niet, maar vind het leuke weetjes ,aantal fietsuren en klims etc
    Heb toch bewondering voor je Remco, want dit is een pittig gedeelte de Ardennen, ik weet dat de tweede keer makkelijker si, want je kent je rituelen en je weet wat je te wachten staat. Je geniet met volle teugen en dat doe ik met je mee, oh wat zal ik het weer graag doen zeg, de vrijheid, het niks moeten en de hele dag buiten, het doet een mens goed, naast al die ontberingen die je ook moge hebben

Heb de site aan Piet en Marinus doorgegeven, onze vorige schrijvers
    Toi Toi jan en remco zet hem op, straks het mooie Frankrijk, wel de marseillaise zingen he froon bij het paseren van de grens. wij hebben in montmedy gestaan, prachtig op een heuvel bij een kasteel

plezier vivre le France maar eerst de ardennen

• 01 Mei 2013 - 17:06

Lucien:

Allee jong das waar het land van de pintekes, ,ge zult moordgat niet voorbij gaan, maar ge kunt wel een heerlijk pinteke pakken van moordgat, plesante toer nog en vat maar een heerlijke pinteke

• 01 Mei 2013 - 19:44

Ruud En Ria:

Hallo heren mijn petje weer voor jullie af
    Jan ik had je gezet dat het gaat lukken en ik lees niets over rugpijn.
    Gaat zo door .
    Remco groetjes van je kleine tante.
    En Jan naar wie moet ik nu morgen schreeuwen Goede morgen.
    Ik hoop dat de koffie van Marty smaakt

• 01 Mei 2013 - 19:53

Piet:

Hoi Remco (en Jan)! kreeg net de site door van Geut, erg leuk! Wist niet dat je weer zo'n onderneming deed. Echte geweldig hoor! Diepe buiging voor zo'n tocht! Jullie zullen zat beleven en zien en ik ga het af en toe volgen. Heel veel plezier samen, succes met alle barre en mooie tochten en hou vol (al was het maar je bierglas...). Veel succes, Piet