Etappe 7: Een lange druilerig dag (112,9 km) - Reisverslag uit Bussy-le-Château, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 7: Een lange druilerig dag (112,9 km) - Reisverslag uit Bussy-le-Château, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 7: Een lange druilerig dag (112,9 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

03 Mei 2013 | Frankrijk, Bussy-le-Château

Na een heerlijk ontbijt hebben we besloten dat Hans met ons meefietst. Hij is onlangs gepensioneerd en wilde ook dit avontuur aangaan. Het zal vandaag een lange etappe worden. Jan is voor alles in, behalve het kamperen. Er was een hotel bij 66 kilometer, waardoor voor ons gevoel de etappe te kort wordt. En er was er eentje bij zo'n 110 kilometer. Ertussen lag helemaal niets, dus daar gingen wij voor.

Het was zwaarbewolkt en het voelde erg vochtig aan, alsof het zo kon gaan regenen. In Louppy-sur-Loison hebben we even een renaissance kasteel bewonderd, daarna reden we over een lange rechte weg. Het ging zo soepel en snel, waardoor we met zijn drieën een kruising miste. Al snel keerden wij om en gingen onze route vervolgen.

Daarna reden we een tijdje door een groot bos om vervolgens de uitzichtloze gras- en braaklanden (waar normaal graan groeit) te bestormen. Er is werkelijk niemand te zien: je hoort enkel de wind langs je oren, de banden op de weg, de vogels die fluiten en tjilpen en het ratelen van de ketting over de tandwielen. Het is intussen begonnen met miezeren wat later overging op regenen. Ondanks de eerste kennismaking met het water uit de lucht hebben wij in deze eerste week totaal niet te klagen over het weer.

In het dorpje Hans heeft Hans een foto van zichzelf gemaakt. Uiteindelijk kwamen we in Bussy-le-Chateau aan, een heel klein gehucht waar wij in eerste instantie enkel afgebrokkelde uitgestorven woninkjes zagen. Even zoeken en we hebben het gevonden: een chambre d'hotes. Een grote omgebouwde schuur met kamers.

Samen met een ander Nederlands stel op doorreis naar de Loirestreek hebben we een uitgebreid diner ontvangen: konijnenpate, rijst met kalfsvlees en een pannenkoek met een ijsbolletje. Na een lange natte etappe gaan wij zelfvoldaan weer ons mandje in voor de nodige rust. En al helemaal doordat onze fietskleding zijn gewassen en gedroogd door de eigenaresse!

• 04 Mei 2013 - 08:37

Marinus :

Al een lekker stukje afgelegd. Zojuist even jullie route kaartje bekeken; ziet er goed uit. Leuk om zo met z'n drietjes verder te gaan. Zie het helemaal voor me. Succes en Greetings.

• 04 Mei 2013 - 12:09

Dennis & Natasja:

Hoi heren,

Hij gaat lekker. Knap dat jullie met regen gewoon zijn doorgegaan. Succes vandaag!

• 04 Mei 2013 - 13:42

Eddie:

Jullie waren op een perfecte hoogt in Europa net onder Reims (Champagne) en Bar le Duc ( bron Water). op de hoogte van Parijs, Perfect gedaan.
    Nu begint het echte France werk , succes.

• 04 Mei 2013 - 17:02

Ferry:

Klasse mannen dat jullie al zover zijn, hoeveel kilo ben je al kwijt Remco, want erg afgetraind was je niet bepaald toen je er aan begon, daarom echt respect voor jullie. Succes verder, en ik zal je reis verslag volgen, Forza Utreg

• 04 Mei 2013 - 18:47

Martin & Margot:

Goed gedaan Remco, gewoon luisteren naar je vader, lekker doorfietsen en genieten in een leuk hotelletje!!

• 05 Mei 2013 - 20:56

Jaap & Ria:

Beste Jan wij hopen dat je weer snel een losse pols hebt. Vanmiddag hebben wij bij Marty in het zonnetje gezeten. Zij was weer een beetje over de schrik heen. De tuin ziet er mooi uit en de goudvissen flonkerden in de vijver.

Remco en Jan de groetjes van ons vanuit een zonnig Nieuwegein.

• 06 Mei 2013 - 21:01

Lucien Geutjes:

Zo Remco en Jan het gaat echt voorspoedig petje af, tuurlijk pakken jullie de hotelletjes maar toch klasse en je geniet er ook van, Montmedy hebben wij toen we uit luxemburg kwamen ook geslapen in een tent net buiten kasteel, nu komt het heuvelachtig landschap waar je weinig hebt, Mooi man, gister FC weer gewonnen en nu vijfde, jullie succes op richting Auxerre