Etappe 8: Jan fietst zijwaarts (75,9 km) - Reisverslag uit Dosnon, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 8: Jan fietst zijwaarts (75,9 km) - Reisverslag uit Dosnon, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 8: Jan fietst zijwaarts (75,9 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

04 Mei 2013 | Frankrijk, Dosnon

Om acht uur zaten we met zijn vijven aan de ontbijttafel, wij, Hans en het Nederlandse stel. Ook vandaag fietst Hans met ons mee. Het echtpaar heeft na het ontbijt een paar mooie foto's van ons drieën gemaakt en zal deze naar ons mailen. We hebben de eigenaresse bedankt voor het heerlijke eten en het wassen van onze fietskleding.

Na een druilerige dag is het vandaag weer schitterend weer. Tot 20 graden in de middag met een helderblauwe lucht gevuld met schaapjeswolken. Opnieuw reden we door een lichtglooiend landschap met vele koolzaadvelden, grasvelden of braakliggende gronden. Weer komen we niemand tegen, we zijn echt alleen op de wereld! Het zag ernaar uit dat er vandaag een kort verhaal zal komen, er gebeurde vrijwel niets.

We hebben wel twee stempels kunnen toevoegen: die van de Notre Dame in l'Epine en de basiliekkerk in Chalons-en-Champagne. Een kopje koffie in een truckerscafe langs de N4 bij Soude. Ons einddoel vastgesteld bij een chambre d'hotes. En dat was het wel zo'n beetje...

Totdat twee kilometer voor ons nieuwe doel Remco achterom keek en Jan niet meer zag. Het duurde zeker vijf minuten voordat Remco zijn vader om de bocht zag verschijnen. Remco dacht: de ketting is eraf gelopen of zoiets. Toen zag hij de schaafplekken bij Jan aan zijn elleboog en rechterbeen.

Jan wilde een brede landbouwvoertuig inhalen die stilstond. Vlak voor dat landbouwvoertuig wilde een auto de weg oprijden. Uit voorzorg remde Jan. Echter bleef zijn fietsschoenen vastgehaakt aan de pedalen... Hij viel letterlijk om doordat zijn snelheid verdwenen was.

We zijn snel doorgereden naar de chambre d'hotes, die voldoende plek had. Jan is meteen gaan douchen om zijn wonden schoon te maken en zal vermoedelijk morgen de nodige pijntjes voelen naar aanleiding van de val. Verder hebben we lekker geluierd (we waren er al om vier uur), goed gegeten en een heerlijke rode karaf wijn genomen.

• 04 Mei 2013 - 21:07

Marty:

Remco wel wat beter op je vader letten hoor,maar er staat mij bij dat jij dit ook eens heb meegemaakt.
    Gelukkig heeft je vader gebeld en weet ik dat het goed gaat.
    Maar hij gaat goed jongens en een zonnige droge dag.
    Hier gaat hij goed en alvast gefeliciteerd met broer/oom Martin.
    Veel succes en dikke kus.

• 04 Mei 2013 - 22:41

Dennis & Natasja:

Hoi pa,

Gevaarlijk, dat Franse platteland. Hopelijk niet al teveel last. Elke avond één (of een paar) glazen rode wijn, dan voel je er niets van ;-)

Succes voor morgen!

• 05 Mei 2013 - 20:55

Judith En Rob:

Hoi bikkels dat jullie zijn
    Jullie krijgen ze niet klein
    Een keine ongevalletje laat je niet uit het veld slaan
    En morgen er weer fris tegen aan
    Neem een wijntje op de verjaardag op je broer/oom
    Dat verzacht de pijn, en alles ziet er dan weer zonnig uit
    Morgen weer een frisse dag
    Geniet er van
    Veel succes morgen.

• 06 Mei 2013 - 21:08

Lucien Geutjes:

ohoh dit is ook wel weer herkenbaar hoor, hoop dat met Pa alles weer goed is , ik heb dat die tocht ook gehad maar kukkelde in het zachte gras, blijft wennen met de spd pedalen he ??? met de fiets ook alles in orde ?? hoe fietst mijn santosje??? nog heel veel plezier en zet hem op, zijn jullie ook door TRoyes gekomen?? zo'n mooie stad

ik beleef het weer helemaal opnieuw, zwaar aan te denken hem ooit maar weer eens over te fietsen
    succes zeker voor Jan

• 06 Mei 2013 - 21:55

Martin & Margot:

Vallen hoort er bij als het maar géén prikkeldraad is, Jan.

Vanochtend bij autobedrijf Van Rooijen: "Ben je er nu al weer?"
    Ik denk: "Nou ja alweer een jaar geleden volgens mij voor de laatste beurt."
    Van R.: "Jij bent toch Froon?"
    Ik denk: "Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen?"
    Van R: "Je zou toch op de fiets naar Spanje gaan?"
    Ik heb maar gezegd dat dat m'n jongere broer was.

Jan, niet te veel vallen want anders kom je echt "ouder" terug en dan weet Van R. het helemaal niet meer.
    Dit geeft je vast weer moed om lekker door te fietsen. Zet hem op jongens.

• 07 Mei 2013 - 13:41

Joke En Nico:

Hallo jan en Remco,
    wij volgen jullie op de voet en genieten van reisverslagen.
    Heel veel succes en geen ongelukken meer maken.