Etappe 2: Van Vessem naar (bijna) Wessem (85,5 km) - Reisverslag uit Grathem, Nederland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 2: Van Vessem naar (bijna) Wessem (85,5 km) - Reisverslag uit Grathem, Nederland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 2: Van Vessem naar (bijna) Wessem (85,5 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

28 April 2013 | Nederland, Grathem

's Ochtends stonden we om zeven uur op en gingen ontbijten. We hebben direct onze lunchpakketten samengesteld. Na het ontbijt hebben we nog even het kleine kapelletje in de hoeve bezocht en een stempel ontvangen. Daarna de spullen ingepakt, Jan een paar stretch-oefeningen gedaan en op de fiets vertrokken.

De eerste kilometers werden snel afgelegd en passeerden Eindhoven op weg naar de heidegronden en bossen tussen Asten en Nederweert over zand- en gravelpaden. Op de open vlakte stak de wind op, waardoor het iets frisser was dan gisteren.

Rond twaalven namen we een broodje kroket, salade en een kop koffie. Nog voordat we besteld hadden, hadden we meteen aanspraak met een stel die vorig jaar de tocht naar Santiago hadden gemaakt met de fiets. Uiteraard werden de nodige tips gegeven. Aan hen hebben we ook onze bloggers gegeven en zullen ons volgen (en misschien nog meer tips?).

Ook in de middag met af en toe een kleine stop, vlogen de kilometers onder de banden door. In Grathem stond de teller op 80 kilometer en gingen al een beetje kijken naar een slaapplaats. Wessem was niet ver (volgens de lokale bewoners was daar een B&B), maar vonden al snel een hotelletje tussen Grathem en Panheel. Het is hier erg druk met recreanten en vakantiegangers, we namen geen risico.

Het hotel heeft mooie kamers voor een goede prijs. We hebben een douche genomen, onze fietskleding gewassen en een koel biertje genomen. Straks gaan we beneden in het restaurant eten en dan weer bijtijds naar bed. Weer een succesvolle dag van Senior en Junior Froon.

• 28 April 2013 - 19:25

Dennis & Natasja:

Heren, goede etappe vandaag. Well done!

Een witbiertje vatten en dan op tijd pitten. Morgen de Maas over en op naar Deutschland.

Dennis & Natasja.

• 28 April 2013 - 20:02

Martin & Margot:

Goed gedaan, 1e land zit er bijna op. Gaat goed komen!!

• 29 April 2013 - 16:51

Lia En Eddie:

De kop is er af , een goed begin is het hal...........
    Veel sterkte en droog weer met de wind in de rug.
    Moet te doen zijn.
    Gisteren ook met Lia 50 km gefietst was erg fijn fiets weer.
    Ik hoop dat het ook voor jullie zo blijft.
    tot de volgende etappes.
    groet van uit een zonnig Nieuwegein

• 29 April 2013 - 21:01

Thea Everwennink:

Hoi Jan, we zien je regelmatig op een verjaardag bij Ed. Zijn benieuwd hoe het met jullie zal gaan op zo'n lange tocht.
    Heel veel succes samen. Geweldig om dit te doen met je zoon
    Herman en Thea

• 30 April 2013 - 19:22

Lucien Geutjes:

zo ouwe pelgrim en nieuwe pelgrim, heel goed gedaan, oh ik heb gewoon de kriebels , het is zo mooi die vrijheid en het avontuur , heel goed onderweg zijn jullie top, groet van mij muur en het koningshuis
    goeie trip jullie en neem nog een biertje op Willem en Bea