Etappe 14: Een verrukkelijk diner (81,5 km) - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 14: Een verrukkelijk diner (81,5 km) - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 14: Een verrukkelijk diner (81,5 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

11 Mei 2013 | Frankrijk, Cluis

Vanochtend werd Jan wakker met een enorme pijn in zijn hoofd waar hij de hele nacht al last van had. Toch besloten we vandaag te gaan fietsen. Na een ontbijt hebben we onze spullen op onze fiets gepakt en we zijn nog niet weg of het begint te regenen.

Het buitje duurde niet lang en Jans' hoofdpijn was gelukkig snel verdwenen. Met een rustig tempo tikten we onze kilometers weg met af en toe een miezerbuitje. In Chateaumeillant (na zo'n 30 kilometer zonder pauzes) bezochten we de kerk die toegewijd is aan St. Genes. Daar hebben we opnieuw een stempel gescoord.

Ook heeft een voorbijganger een foto van ons gemaakt met een groot bord die aangeeft dat dit een etappeplaats voor de weg naar Compostela is. Remco heeft nog snel een paar boodschappen gedaan en na 500 meter rijden, gingen we even schuilen voor een pittige bui.

In Montlevicq hebben we rustig bij een kerkje onze lunch gegeten met een uitzicht over het Franse heuvellandschap. In La Chatre hebben we een tweede stempel gehaald en hebben we bij een cafeetje wat gedronken. Het fietsen ging vandaag een stuk beter af en dus reden we snel weer verder.

Na een korte stop bij een klein kasteeltje in Sarzay reden we door naar onze eindbalans Cluis. Het is een chambre d'hotes waar twee excentrieke mannen wonen in een megagroot huis. Het zijn eigenlijk drie huizen naast elkaar die ze hebben opgeknapt.

Het diner was overweldigend, vooral de geweckte eend viel bij ons in zeer goede aarde waar geen restaurant aan kan tippen. Daarna hebben we nog heerlijk genoten van rode wijn samen met een goed gesprek met de eigenaren.

• 11 Mei 2013 - 23:15

Martin & Margot:

Hé Pelgrimmers,
    gaat weer lekker daar. Hier de visite uitgezwaaid. De nodige rode wijn gebruikt dus wij hebben de hoofdpijn nog te goed die Jan vanochtend al heeft gehad. Jullie houden mijn "rondje" nog te goed. Nog ff volhouden.

• 12 Mei 2013 - 09:28

Ruud En Ria:

Hoi mannen.
    Wat gaan jullie goed.Jan ik hoor niets meer over je pols .
    Gaat het goed?Wij hopen van wel.
    Het blijf leuk om mee te kijken hoe ver jullie zijn en wat jullie allemaal beleven.
    Laat na het harde fietsen de wijn of het bier goed smaken het doet wonderen.

• 12 Mei 2013 - 09:30

Marty:

Hallo mannen,
    Hij gaat goed,maar wij hebben ook lekker gegeten bij M&M.
    Deze keer geen pizza voor jullie maar een eend,jullie hadden beter een gans kunnen nemen er lopen er hier genoeg,daar ook wel denk ik.
    De hoofdpijn van Jan is denk ik van de wijn,hij wil Remco bijhouden.
    Mijn wijnrek blijf eens een keer vol.
    Nu mannen fiets weer lekker vandaag en zoals je weet de wind staat altijd voor,het is ook een pelgrimstocht.
    Veel plezier en dikke kus.

• 12 Mei 2013 - 14:49

Dennis & Natasja:

Ha heren, een lekkere eendje begeleid door een goede Merlot kan nooit heel veel kwaad. Klinkt al een stuk beter dan de dagelijkse pizza!

Jan, als je thuiskomt, ligt er een kilo muntjes voor je klaar. Heb je weer wat te doen

• 12 Mei 2013 - 16:31

Wil:

Dag Remco en Jan,

Het gaat allemaal goed zo te lezen. Volhouden zo, veel fietsplezier toegewenst.