Etappe 25: Een beetje uitgeblust (50,1 km) - Reisverslag uit Santa Cilia de Jaca, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Etappe 25: Een beetje uitgeblust (50,1 km) - Reisverslag uit Santa Cilia de Jaca, Spanje van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Etappe 25: Een beetje uitgeblust (50,1 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

24 Mei 2013 | Spanje, Santa Cilia de Jaca

Na de loodzware rit van gisteren, waren we een beetje uitgeblust. Het kostte wat meer moeite om op gang te komen. In de ontbijtzaal was voldoende keuze om de nodige reserves aan te vullen, enigszins dan! Eerst wilden we de kathedraal bekijken en daarna de Ciudadela, een echte vesting zoals wij in Nederland ook kennen. De kathedraal was open, maar de vesting ging was tot 11 uur gesloten.

Hier hebben wij natuurlijk niet op gewacht en gingen met de fiets Jaca uit. Meteen kwam er een klim en de benen wilden niet veel meer na de uitmuntende prestaties van gisteren. Met name Remco fietste er gedemotiveerd over de Spaanse wegen. Halverwege de tweede klim (1230 meter) namen we een homp brood, die we gekocht hadden in Oloron. De eerste klim van 1080 meter hadden we met veel pijn en moeite achtergelaten.

Het weer was op zich erg mooi: volop zon. Enkel de lage temperatuur van een graad of 10 en de ijzige wind, die wij meestal tegen hadden gooiden nog extra barrières op om een goede afstand af te leggen.

We bekeken op de top twee kloosters: de Monasterio Nuevo en de oude Monasterio San Juan de la Pena, waar wij twee nieuwe stempels hebben toegevoegd aan onze lange rij. In het nieuwe klooster hebben we ook een broodje kaas en wat drinken gekocht.

Na een vlotte afdaling en een aantal kilometers over een brede saaie provinciale weg vonden we het wel genoeg. We vonden een hotel, die ruimschoots voldoet aan onze eisen, namen in een naastgelegen bar een paar biertjes en later ons diner en gaan opnieuw rusten... Hopelijk gaat het morgen weer beter.

• 24 Mei 2013 - 18:56

Lia En Eddie:

Hoi Klimmers.
    Jan gefeliciteerd met je 41e huwlijksdag. Wel saai zonder je partner.
    Dat was 41 laar geleden wel een ander feestje , dan nu in Spanje met Remco.
    Maar kop op de Giro is afgelast vanwege de sneeuw, en volgende week met de Alp Duzes een halve meter sneeuw voorspelt.
    Bij jullie is het te minste zonnig , maar wel fris.
    Op naar de Vino y Sole. en een goede nachtrust tot morgen.
    PROOST
    Lia en Eddie

• 24 Mei 2013 - 18:57

Marty:

Hallo mannen,

Jan dit is wel een hele rare trouwdag, het is er een om nooit te vergeten,ik thuis en jij met Remco op de de pukkels en saaie paadjes van Spanje.
    Een trouwdag met de handschoen zullen we maar zeggen,alhoewel jij die handschoen nodig heb voor je koude handen.
    Gelukkig is het weer wat beter.
    Jullie doen het fantasties,of het nu regend of er staat een harde wind jullie gaan door,beter dan de profs in de Giro d "Italia ,die was vandaag afgelast door de sneeuwval,wat een watjes, ik ben nu nog trotser op mijn stoeren mannen.
    Veel liefs en dikke kus.

• 24 Mei 2013 - 19:26

Dennis & Natasja:

Hoi pa, van harte met 41 jaar huwelijk!

Remco, volgens de kaart zitten jullie nu in Santa Cilia de Jaca. Klopt dat? Vanaf Jaca, waar jullie gisteren zaten, loopt die saaie brede provinciale weg waar je over schrijft, maar 't is over die weg maar 15km van Jaca naar Santa Cilia de Jaca, terwijl jullie 50km hebben gefietst! Omweggetje moeten nemen? Of loopt de officiële route anders?

Hopelijk vanavond en vannacht goed rusten, zodat jullie morgen weer fit van start kunnen. Op naar Pamplona! Succes.

• 24 Mei 2013 - 19:47

Ferry:

Dag heren, al in spanje, dat gaat lekker vlot, en een knappe prestatie. Even voor Remco, zondag zullen we op je prossten in het home, op jullie, en op het behalen van europees voetbal van onze FC. Dus in augustus kan je weer op de fiets remco, de FC volgen in Europa !!

• 24 Mei 2013 - 20:45

Martin & Margot:

In Spanje, gaat lekker zo. Jan gefelicteerd met je trouwdag, er komen er nog velen dus eentje minder thuis is niet zo erg. Wij inmiddels ook in het Zuiden. Hier goed weer,droog en af en toe een zonnetje. Wel een matige temperatuur van een graad of 17, hoort niet bij deze streek maar beter dan in het thuisland. Daar bar en boos.
    Zet hem op en tot soon.

• 24 Mei 2013 - 21:11

Ruud En Ria:

Jan gefeliciteerd met wat ik altijd roep ,met je doorzettings vermogen 41 jaar met mijn grote zus .ik hoop dat de zon blijft schijnen en de wind gaat liggen.
    Remco ook jij gefeliciteerd met je pa en ma .ik hoop dat het je morgenochtend wat beter afgaat maar jongen je kleine tante is apen trots op je

• 25 Mei 2013 - 14:09

Lucien Geutjes:

Ha Heren van het goede leven,toch knappe prestatie, wel van hotel naar hotel en pilske naar pilske maar met dat S...weer valt dat niet mee.Ik vond het niks, gelukkig blauwe lucht maar wel fris, ga je nog harder trappen moet je maar denken en dat in de pyreneen. Geniet ervan kerel, wij proosten op jullie morgen in een eindelijk uitverkocht galgewaard op naar europees, dan mag je in july augustus weer op de fiets de FC achterna. Forza Utreg en zet hem op kerel, ff kruisje zetten bij Cruz Ferro, vat een lekkere san miquel van mij
    Ik ben bijna klaar met werken en dan lekker naar huis toe
    Dus als ik mag kiezen....... zat ik ondanks de ontberingen gewoon daar