Dag 12 - Zicht op de Alpen (78,5 km) - Reisverslag uit Weilheim in Oberbayern, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 12 - Zicht op de Alpen (78,5 km) - Reisverslag uit Weilheim in Oberbayern, Duitsland van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Zicht op de Alpen (78,5 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

06 Mei 2016 | Duitsland, Weilheim in Oberbayern

Vandaag zijn we wat later opgestaan. Een aantal dagen geleden is Remco het oplaadkabeltje van de tablet kwijtgeraakt, waarmee hij de nodige verhalen schreef. Gelukkig was er een grote electronicazaak in Augsburg, een nieuw kabeltje was snel gekocht. De winkel ging pas om half tien open en een kwartier later begonnen we met de etappe.

We verlieten de stad snel en begonnen aan een lang stuk onverharde weg langs het riviertje Lech. De zon deed ons al snel opwarmen, er was geen wolkje aan de lucht. In Merching namen we een broodje en koffie bij de bakkerij en reden snel weer verder.

Het landschap varieerde tussen koolzaadvelden, kleine verlaten dorpjes, een spoorlijntje, kleine kolkende beekjes, bossen en open vlaktes: een samenvatting van de afgelopen dagen.

We hadden ook nog broodjes gekocht en namen die aan de Ammersee, een groot recreatieplas waarbij gekampeerd, gevist, gevaren en gefietst wordt. Voorbij het meer zagen we de eerste Alpenbergen aan de horizon verschijnen. De dag eindigde met een nieuwe stempel van onze overnachtingsplaats.

De teller is vandaag uitgekomen op 992,8 kilometers (morgen wordt zeker de 1000 gehaald) en hebben 63 uur en 18 minuten gefietst met een gemiddelde van 15,7 km/u en zitten al op ruim 550 meter hoogte.

• 06 Mei 2016 - 18:32

Martin.margot@planet.nl:

Gaat lekker, bijna op de helft. Zeker morgen de mijlpaal van de 1e 1000km in zicht. Goed weer voor zover het weermannetje kan zien. Ziet er allemaal goed uit. Wel geconcentreerd blijven fietsen. Succes weer morgen. M & M

• 06 Mei 2016 - 18:37

Dennis Froon:

Onze jongens werden vanochtend wat later wakker dan gebruikelijk. Op de vismarkt was het al lang druk, de eerste heksen waren al verbrand, de koehandel liep al op z'n einde en de Kerk was al uitgelopen. Wat was er aan de hand met onze krijgers? Hadden ze geen zin? Teveel gerstenatten gedronken gisteren? Nee, Remus was halverwege het Germaanse Rijk zijn geslagen touwriem kwijt geraakt! Blijven liggen in een herberg en zakgerold door een bandiet, we zullen het nooit weten. Remus kon niet verder zonder zijn geslagen touwriem, anders zou zijn gewaad maar rondslingeren rond zijn ranke middel. De touwslagerij opende echter pas halverwege de ochtend, dus onze mannen moesten daar op wachten. Voor enkele goudstukken bemachtigde Remus een nieuw geslagen touwriem waarmee hij Roma zou moeten kunnen bereiken.

Onze helden zijn bijna 1.000 landmijnen onderweg vanaf Traijectum en kwamen tegen de schemer aan in Weilheimia il Oberbayerum. In de verte doemden de eerste alpenreuzen op. Nog geen dertig jaar geleden trokken de olifanten van Hannibal over de Alpen dus onze getergde strijders zouden dit ook moeten kunnen.

Mooie dag weer mannen. Hij gaat als een speer. Groeten vanuit het Noord-Germaanse Bremenia! Dennis und Natasia.

• 06 Mei 2016 - 19:16

Marty:

Hallo mannen,

De grote pukkels liggen voor jullie,maar jullie zijn ook bijna over de helft.
    Al mijn mannen zitten nu in Duitsland met gelukkig ook goed weer.
    Op naar de 1000 kilometer.
    De wielrenners van de Giro d Italia"zitten achter jullie aan,want ook die gaan naar Italie,misschien komen jullie ze nog tegen.
    Nu mannen een dikke knuffel en veel liefs.
    Welterusten en kus van Marty.

• 07 Mei 2016 - 22:20

Lucien:

Ha ouwe rammer dat doen jullie goed, jullie rijden in prachtig gebied. Hier is het hoogzomer geworden vele late avondjes in de Achterhoek . Ameland hadden we ook getroffen toen ging het weer veranderen van 4 graden naar 20 . Jullie hebben nu ook geluk, geniet van de tijd samen op de fiets, morgen Utrecht shirt aan dan nog 1 X knallen