Dag 21 - De laatste vlakke etappe (93,7 km) - Reisverslag uit Molinella, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu Dag 21 - De laatste vlakke etappe (93,7 km) - Reisverslag uit Molinella, Italië van Jan en Remco Froon - WaarBenJij.nu

Dag 21 - De laatste vlakke etappe (93,7 km)

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Jan en Remco

15 Mei 2016 | Italië, Molinella

Gisteravond hebben we uitgebreid gegeten bij onze Chinese hoteliers. Kantonese rijst met eieren en vlees met groenten in aluminiumfolie, Jan heeft zijn buik vol gegeten en Remco wat minder door gebrek aan eetlust omdat hij zich nog niet top voelt. Overigens is de Italiaanse Chinees niet te vergelijken met de Nederlandse, enkel de menukaart is net als bij ons voorzien van nummers.

Remco viel snel in een diepe slaap met drie paracetamolletjes en voelde zich vandaag een stuk beter, hopelijk blijft de rug van Jan het ook houden. Na een uitgebreid ontbijt gingen de mannen weer op pad. Gelukkig is het droog, afgelopen nacht heeft het gegoten van de regen met enkele donderklappen.

In Fratta Polésine en Occhiobello namen we koffie en thee en bij dat laatste plaatsje waar de kerk net uitliep na de Pinkstermis, strikte Remco nog een stempeltje bij de pastoor. Na een paar kilometer passeerden we de Po en reden narr Ferrara.

In Ferrara namen we voor de gesloten dom een chocoladetaart met cola als lunch en bekeken we ook nog snel het kasteel. In het kasteel bij de 'VVV' hebben we een stempel van de stad gekregen, we hadden geen zin om anderhalf uur te wachten voordat de dom haar deuren opende.

In de middag reden we naar ons volgende slaapplek, die zo'n vier kilometer van de route lag door gebrek aan vele overnachtingsplaatsen. Het eerste hotel was dicht en na een paar keer verkeerd te hebben gereden, hebben we toch een bed gevonden.

Ook het vonden van eten was lastig, alles was gesloten. Gelukkig was er nog een bezorgpizzeria waar wij binnen konden eten nadat Remco opnieuw een parochiestempel wist te bemachtigen. Opnieuw ziet de lucht er dreigend uit, laat het wat ons betreft 's nachts maar weer flink regenen. Dan is het morgen hopelijk weer een droge dag voor onze nieuwe klimpartijen...

• 15 Mei 2016 - 20:10

Marty:

Hallo mannen,

Remco, ik ben blij dat het beter gaat met de keel,maar als je dit hoort nog beter,want je clubje heeft gewonnen met 5-2.
    Je voetbalvrienden zullen wel laat reageren,want die zijn dit denk ik goed aan het vieren.
    Ook Max Verstappen deed het geweldig, hij werdt nummer 1.
    Het is hier de koudste Pinksterdag sinds 80 jaar.
    Jan, ik hoop dat je rug weer gauw overgaat,(ook bij de hangoudere gehangen).
    Vandaag zijn jullie over de PO gefietst,gelukkig er niet boven gehangen.
    De lunch was ook eens anders,lekkere chocoladetaart,in plaats van het gewone broodje met kaas.
    Morgen wordt weer een flinke klim,maar dat worden de laatste bergjes.
    De eerste 3 weken zitten erop en jij vertelde dat de laatste week morgen gaat beginnen.
    De Pinkstermis zit erop dus de paus heeft nu alle tijd voor jullie en zit al te wachten.
    Weer een dikke knuffel en welterusten.
    Kus en veel liefs van Marty.

• 15 Mei 2016 - 20:30

Ruud En Ria:

Wij hopen dat het beter blijf met Remco. Ja Jan je bent ook niet de jongste meer en dan komen de kleine gebreken maar daarom zijn wij zo trots op je.wij hopen op goed weer ,en dat de bergen zonder tegen wind genomen kunnen worden

• 15 Mei 2016 - 20:45

M & M:

Hoi mannen, weer een geweldig aantal kilometers vandaag. Respect hoor en dat met die zware fietsen.
    Hou vol, de barstjes komen er in, maar de beloning zal groot zijn. Nog een klein weekje en dan zijn jullie vast in Rome. We zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen. Sterkte morgen met de klim. Een ibuprofen samen met een paracetamol helpt het best bij rugpijn. Zet hem op hoor boys.

• 15 Mei 2016 - 21:23

Dennis Froon:

Onze twee krijgers hadden een zware nacht: regen in de tenten, het rook van het kampvuur blies al de hele nacht naar binnen, een zwaar hoofd van de druivensap, de rijst met babipangang tussen de baarden, een lucht niet te harden. Remus had ook kop waarin duizend klokken tikten en had de lokale kwakzalver om medicatie gevraagd dat bestond uit wat ganzenveren en opium. Brak van de nacht trok Janus zich uit zijn tent. Zijn rug voelde alsof duizend Chinese mandarijnen erop stonden te springen.

Toch moesten onze helden door. Roma wacht op niemand. Onze mannen negeerden de bovenkamer, negeerden de donderslagen, negeerden de zwerende wonden en trotseerden de wassende Po. Met een blik op onweer bereikten onze helden Ferrera en besloten daar de ochtend af te wachten. Een ochtend waarin Pinksteren en Pasen op een dag zou vallen en alles zou meezitten.

Kom op mannen, volhouden en gaan met die banaan. Hier op Sardinië leven we met jullie mee onder het genot van DOCG witte wijntjes, azuurblauwe baaien, 22 graden, pittoreske vissersdorpen, prachtige valleien, ruige bergen en glooiende hellingen met schapen. Groeten van Natasja en een tomaatje.

• 16 Mei 2016 - 17:44

Jaap & Ria:

Mannen jullie zijn al heel ver. Rome komt in zicht. Jan houd je rug recht en Remco wij hopen dat het eten je snel weer beter gaat smaken. Dat geeft dat weer extra energie. Jullie gaan het echt redden.
    Wij gaan vanavond gezellig naar Marty.
    Jullie veel fiets- en kijkplezier.